Meer omzet en bezoekers voor attractieparken in 2015

Meer omzet en bezoekers voor attractieparken in 2015

De attractieparken hebben een goed 2015 achter de rug. De Club van Elf, de organisatie van de grootste dagattracties waaronder de Heineken Experience, zegt dat bij alle leden het aantal bezoekers is gestegen en dat er meer omzet is gedraaid.

De Keukenhof had een erg goed seizoen, de Heineken Experience vestigde nieuwe records, Toverland had het hoogste aantal dagbezoekers ooit en de Efteling haalde 40 procent meer buitenlandse bezoekers binnen.

Nieuwe projecten

Ook voor dit jaar staan er weer nieuwe projecten op het programma. Zo opent Walibi deze maand de achtbaan Lost Gravity, de Efteling haalt Pinokkio naar het Sprookjesbos en Ouwehands Dierenpark verwelkomt de langverwachte pandaberen. Bij de Club van Elf zijn nu de twintig grootste dagattracties aangesloten. Sinds januari zitten er ook het Spoorwegmuseum en Diergaarde Blijdorp bij.