Hello My Name is Lieke is onderdeel van de negendelige serie 'Hello My Name Is…. limited edition Double IPA-bieren' die BrewDog brouwt als teken van dank voor haar fans, de passionate punks. Naast Nederland worden ook de fans in Frankrijk, Finland, Noorwegen, Spanje, Italië, Duitsland, Ierland en Zweden bedankt met een uniek en eigen bier. Iedere limited edition Double IPA is voorzien van een vleugje fruit dat een sterke band heeft met het desbetreffende land.
BrewDog en Nederland
Geroemd om de liefde voor bier en rijke historie van brouwen, is Nederland al geruime tijd een belangrijke speler op de exportmarkt van voor de Schotten. De brouwerij is momenteel hard op zoek naar een geschikte locatie voor een eigen bar in Amsterdam. Afgelopen jaar werkte BrewDog onder andere samen met Dutch Drafts, een team van Nederlandse brouwers. Samen brouwden zij een Schwarzbier met de naam Steve’s Job. Het bier werd geserveerd op verschillende tap takeovers door het land. Nog meer van dit soort activiteiten staan al gepland voor 2018.
€58 miljoen crowdfunden
BrewDog is een pionier in crowdfunding, waarbij afgelopen maand het startschot werd gegeven voor de vijfde ronde van Equity for Punks, zoals het crowdfunding-programma van BrewDog heet. De brouwerij wil 58 miljoen euro ophalen om BrewDog verder uit te breiden in Europa en de rest van de wereld. Hello My Name is Lieke bedankt de Nederlandse investeerders en roept BrewDog fans op om aan te sluiten bij de bierrevolutie en ook lid te worden van deze crowdfunding community.
Lees ook: Bierhotel voor brouwers van BrewDog
Equity for Punks
Met de huidige crowdfunding ronde wil Brewdog 11 miljoen euro ophalen, met de potentie om dit op te schalen tot 58 miljoen euro, dankzij het lanceren van de 421.052 aandelen B. Deze ronde loopt tot 15 januari 2018. Een aandeel kost 26,75 euro per stuk en zijn per twee te koop. De minimale investering is 53,50 euro. Inmiddels is BrewDog uitgegroeid tot een 800-man sterk team, met 47 barren over de hele wereld en twee brouwerijen (in Ellon, Verenigd Koninkrijk en Columbus, Verenigde Staten). De groei werd grotendeels mogelijk gemaakt door de 46 miljoen euro die sinds 2009 werd opgehaald.
Naar Azië en tv-kanaal
Wanneer het maximale streefbedrag van 58 miljoen euro is bereikt zullen deze investeringen bijdragen aan de groei en verspreiding van het merk over de hele wereld, waaronder de investering van 11 miljoen euro in een nieuwe brouwerij in Azië. 6 miljoen euro gaat naar het opzetten van een brouwerij in Australië. BrewDog wil daarnaast 2,3 miljoen euro investeren in een eigen TV kanaal, gewijd aan speciaalbieren van A tot Z. Dit TV kanaal is een vervolg op het succes van Brew Dogs, de TV show die verscheen in de VS.