nieuws

Temper en L1nda stoppen samenwerking

Café 959

De start-up Temper en horeca-planningsspecialist L1nda stoppen hun samenwerking. Temper heeft een bestand met 23.000 freelancers en zegt hiermee het personeelstekort in de horeca te bestrijden.

Temper en L1nda stoppen samenwerking

Voor freelancers en klanten verandert er weinig in het gebruik van Temper. Opdrachtgevers en opdrachtnemers kunnen blijven rekenen op de voordelen die het platform hen momenteel al biedt. Voor opdrachtgevers zal de rechtstreekse samenwerking met Temper meer controle geven op zaken als flexpools, aanmeldingen, urenregistratie en facturatie. Temper zegt dat al meer dan 1500 bedrijven uit de horeca en hospitality sector Temper gebruiken.

L1nda heeft haar eigen ‘L1NDA Flex Marktplaats’ waarmee de horecaondernemer de gaten in het rooster opvult met behulp van een vertrouwd partnernetwerk van uitzendbureaus en zzp-platformen, waar Temper als eerste deel van uitmaakte.

Algemeen directeur  L1nda, Wouter Suren: Wij willen het personeelstekort van onze klant oplossen. Dit lukt je eerder met de inzet van een netwerk van personeelsleveranciers dan met één enkele partner. Op deze manier behoudt de klant ook zijn keuzevrijheid over welke flexwerker van welke leverancier mag komen werken. Deze waarden staan voor ons centraal bij de verdere ontwikkeling van de Flex Marktplaats.

De pilot die de start-up Temper afgelopen februari aanging met L1nda, krijgt geen vervolg. Mede-oprichter en CEO van Temper, Paul Eggink, licht toe: ‘Het is onze missie om invulling te geven aan de flexibele schil van horecaondernemingen. Dit doen we met een online marktplaats, waarmee we een ondoorzichtige markt transparant maken. We geven de opdrachtgever de handvatten om zelfstandig in te spelen op de behoeftes van de millennial. Voor deze nieuwe generatie op de arbeidsmarkt is het onze missie hen de vrijheid te geven om zelf te bepalen waar, wanneer, voor wie en tegen welk tarief ze werken.’ temper

‘De pilot met L1nda kon niet bijdragen aan de strategie waar Temper dagelijks keihard aan werkt. De start-up heeft een helder plan om enerzijds haar missie te verwezenlijken en anderzijds te bouwen aan een duurzame groei van ons bedrijf.’

Temper: de visie

Eggink: ‘Wij hebben een heldere visie op de toekomst van de arbeidsmarkt en kiezen ervoor om zonder tussenkomst van een derde partij verder te gaan. Zo kunnen we blijven inspelen op de behoeftes van onze doelgroep en de best mogelijke oplossing creëren voor de toekomst van de arbeidsmarkt.’

Op het online platform Temper worden opdrachtgevers gekoppeld aan horecaprofessionals. 23.000 ervaren mensen staan per direct klaar om openstaande shifts bij horecabedrijven op te pakken, zónder de tussenkomst van een traditionele derde partij. ‘Horecabedrijven zien dit linea recta terug in de kwaliteit en energie op de werkvloer.’

>> Zo begon het tussen Temper en L1nda. 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels