AB InBev trekt portemonnee voor WK Voetbal

AB InBev trekt portemonnee voor WK Voetbal

Bierbrouwer AB InBev is er alles aan gelegen om te profiteren van het aankomende wereldkampioenschap voetbal. De grootste brouwer ter wereld is een omvangrijke reclamecampagne gestart om wereldwijd meer bier te verkopen. Het merk Budweiser is wereldwijd ook sponsor van het WK in Rusland.

In totaal heeft AB InBev 2 miljard dollar gereserveerd voor promotie van zijn bieren rondom sportwedstrijden en andere evenementen. Een deel van het geld wordt gebruikt voor het verbeteren van de leveringsketens. De brouwer maakte verder bekend circa 160 miljoen dollar aan kostenbesparingen te hebben gerealiseerd gerelateerd aan de overname van SABMiller.

Lees ook: Fors meer winst InBev door overname SABMiller

AB InBev: Meer bier in Europa

Over de eerste maanden van het jaar wist ABInBev met name in Europa, Mexico en China meer bier te slijten, wat resulteerde in een groei van het bedrijfsresultaat met bijna 7 procent tot krap 5 miljard dollar. In het Verenigd Koninkrijk werd Bud Light goed ontvangen. Daarnaast viel de timing van Chinees nieuwjaar gunstig. Mede door de oplopende promotiekosten viel de winst lager uit, op 1,3 miljard dollar.