artikel

Top 25 Grootste Cateraars 2016

Catering

De Top 25 Grootste cateraars van Nederland biedt een goed inzicht in de stand van zaken in de branche. Vrijwel alle bedrijven in de lijst maakten in 2015 een omzetplus. De markt groeit weer, maar is ook aan het veranderen. Catering, retail en horeca schuiven steeds dichter naar elkaar toe. Cateraars anticiperen hierop met nieuwe concepten en bijvoorbeeld het aanbieden van maaltijden voor thuis. Sodexo schuift dit jaar één plaats op en is de nieuwe lijstaanvoerder.

Top 25 Grootste Cateraars 2016
  1. Sodexo. Omzet €400 miljoen

    Klinkende cijfers voor Sodexo, dat dit jaar viert dat het vijftig jaar bestaat. Vorig jaar nog nummer twee in deze lijst maar op basis van de opgegeven cijfers dit jaar de onbetwiste nummer 1. Het omzetcijfer van Sodexo Nederland is over het fiscale jaar 2014/2015 – dat liep van 1 september 2014 tot en met 31 augustus 2015. De maar liefst €400 miljoen omzet werd binnengehaald met het totale bedrijf, dus f&b en facility services. ‘In verband met de beursnotering van Sodexo Group is er geen mogelijkheid voor verdere uitsplitsing van de cijfers’, lezen we op het formulier. Sodexo is actief in circa duizend vestigingen. Van bedrijfsrestaurant tot tot outlets op universiteiten, maar ook met patiëntenmaaltijden in ziekenhuizen en catering op boorplatforms in de Noordzee. Als het even kan worden er streekproducten gebruikt bij de bereiding van de gerechten. Veel aandacht voor gezonde voeding, door bijvoorbeeld nudging. En wie afrekent ziet op de kassabon gelijk hoeveel calorieën er verorberd gaan worden, slim. Smaaksensatie, beleving en veel variatie, dat is het streven van Sodexo. Het bedrijfsmotto is niet voor niets: Improving the Quality of Life!
    Sodexo.com

  2. Albron. Omzet €253 miljoen

    De totale foodomzet van Albron, van huis uit cateraar, bedraagt €253 miljoen. Tweevijfde daarvan komt intussen uit horeca. Met de activiteiten op de Keukenhof, in Center Parcs en in Paleizen ’t Loo en Soestdijk is Albron een speler van formaat.
    Het afgelopen jaar zat vol noemenswaardige mijlpalen, meent directeur Horeca & Leisure Robert Visser. ‘Keukenhof had met ruim 1,1 miljoen het hoogste aantal bezoekers ooit, wat een recordomzet opleverde, en Soldaat van Oranje draaide in ruim vijf jaar zo’n 1.750 voorstellingen’, somt hij op. Ook opende Albron als franchisenemer nieuwe Starbucks-vestigingen en in het tweede jaar van het contract met Center Parcs is veel verbouwd en vernieuwd aan het horeca-aanbod op de parken. ‘Wij zijn als Albron inmiddels een veelkleurig foodservicebedrijf met passie voor eten en drinken.’ Afgelopen jaar investeerde Albron €4 miljoen in nieuwe concepten voor Center Parcs (Nonnas en Grabber Joe’s), in het VOC-café en restaurant Prins Hendrik Garage op Paleis ’t Loo, en in vernieuwingen op de Keukenhof en in het Instituut voor Beeld en Geluid. Komend jaar ligt nog eens €4 miljoen klaar, onder meer voor een restaurant in het nieuwe entreegebouw van de Keukenhof.
    Albron.nl

  3. Compass Group Nederland. Omzet €218 miljoen

    Compass Group Nederland is de overkoepelende organisatie waaronder de verschillende bedrijfsonderdelen opereren. Het is onderdeel van het Britse Compass Group PLC en genoteerd op de beurs in Londen. In Nederland is het bedrijf beter bekend als Eurest en Eurest Services.
    Met meer dan 509.000 medewerkers in 50 landen levert en ontwikkelt de organisatie originele en innovatieve concepten op het gebied van food- en supportservices. In Nederland verlenen de ruim 5.500 medewerkers van Compass Group food- en supportservices aan bijna 1.000 bedrijven, ziekenhuizen, horecagelegenheden, scholen en (overheids)organisaties. In 2015 werd een samenwerking gestart met Made Blue. Made Blue realiseert in samenwerking met bedrijven schoon drinkwater in ontwikkelingslanden. Voor elk drankje dat wordt geconsumeerd, drinken er twee mensen mee.
    Compassgroup.nl

  4. Vermaat Groep. Omzet €135 miljoen

    We gunnen het de neven Paul en Kees Vermaat van harte, de verkoop van hun aandelen in de succesvolle Vermaat Groep aan het Zwitserse Partners Group en leden van het management van Vermaat. Maar het is spijtig dat er weer een mooi Nederlands familiebedrijf in buitenlandse handen is gekomen.  Opgericht in 1978 als delicatessenwinkel, groeide Vermaat uit tot een horeca- en cateringbedrijf van formaat. Naast bedrijfscatering doet Vermaat in ziekenhuizen en musea, waarvan restaurant Rijks in het Rijksmuseum het paradepaardje is. ‘2015 was een succesvol jaar, waarin we in alle bedrijfsverticalen locaties opstartten’, zegt directeur Rick Zeelen. ‘Naast de opening van 15 tot 20 bedrijfshorecalocaties verstevigden we onze leidende positie in de ziekenhuizen met onder meer de opening van Reinier de Graaf Gasthuis.’ Daarnaast openden ook ‘leisure-locaties’ Bar Brasserie Engels in het Groot Handelsgebouw in Rotterdam en New York Film Academy Café in de Amsterdamse Beurs van Berlage.
    Vermaatgroep.nl

     

  5. Paresto. Omzet €82 miljoen

    Na jaren van bezuinigingen komt er langzamerhand weer wat geld bij voor Defensie. Meer materieel betekent ook meer mankracht. Het kan niet anders of Defensiecateraar Paresto profiteert daarvan. Het bedrijf verzorgt de catering op ongeveer 90 Defensielocaties in Nederland en Duitsland. Dat doet het bedrijf ook voor militairen op oefening of uitzending. Het ontwikkelt verder ook rantsoenen voor verschillende inzetgebieden. En adviseert commandanten over de voeding voor militairen. Dat is belangrijk. Deze roerige tijden vragen tenslotte om een gezonde krijgsmacht. Omzetgegevens verstrekt het bedrijf niet.

  6. Hutten Catering. Omzet €73,2 miljoen

    Bij Hutten spat de positiviteit er af. Jaarlijks groeit het bedrijf met ongeveer 10 procent. Ook in 2015 werden veel nieuwe opdrachtgevers verwelkomd. Huttten: ‘We gingen aan de slag in 36 nieuwe bedrijfsrestaurants, in Schouwburg Cuijk in Cuijk en openden Grand-Café Mahler aan de zuidas in Amsterdam en Brasserie De Poorten in Cuijk (eventcatering), we gingen het eten en drinken verzorgen voor de cliënten/bewoners van zorghotel St. Jacobskliniek in Haarlem en verzorgingshuis Pantein in Cuijk (food care & cure). We stonden voor het eerst op Lowlands en North Sea Jazz.’  Stuk voor stuk mooie zakelijke successen, maar het echte hoogtepunt volgens de cateraar was toch wel dat de volgende stap werd gezet in de richting van ‘betekenisvol ondernemen’. ‘Steeds stellen wij ons de vraag hoe we met ons bedrijf kunnen bijdragen aan de maatschappij en niet alleen aan onszelf. In 2015 hebben we daarom een zorgbakkerij overgenomen van Kentalis Compas. Daar werken mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, bijvoorbeeld bakkers met taal- en spraakproblemen. Recent werd ook De Verspillingsfabriek geopend. Van waardeloze grondstoffen en reststromen worden weer smakelijke soepen en sauzen gemaakt. Huttens persoonlijke antwoord op voedselverspilling.
    Hutten.eu

     

  7. Koninklijke van den Boer Groep. €55 miljoen

    De Koninklijke Van den Boer Groep is de holdingmaatschappij van onder andere Maison van den Boer, Oseven happening and food en FoodforHospitality. Met deze merken is zij actief in de Europese markt van corporate, public en private events en zorgcatering. Deze zomer is het bedrijf te vinden in Rio de Janeiro, waar het is aangewezen als ‘culinaire eindbaas’, voor het Holland Heineken House. Wie niet in de gelegenheid is naar Brazilië te vliegen, kan van 6 tot en met 21 augustus ook terecht op het sportstrand van Den Haag waar de Olympic Experience plaatsvindt. ‘Dit geweldige evenement laat bezoekers sport doen, sport zien en sport beleven.’ Oseven is er ook bij.
    Kvdbg.nl

     

  8. Appèl. Omzet €45 miljoen

    Op de vestigingen van Saxion Hogescholen in Deventer en Enschede wordt tegenwoordig vers brood gebakken bij ‘The Bakery’. Het nieuwe concept van Appèl is volgens commercieel directeur John van de Bunt ‘een mijlpaal in ons bestaan’. Dat op de twee hogescholen ook een mini-marché en twee coffee-corners realiseerde. Over 2015 is hij dan ook uitermate positief. ‘We merken dat de aandacht voor Appèl onveranderd groot is. Wij hebben een groei doorgemaakt van zo’n 19 procent en dat heeft ons de mogelijkheden gegeven om het team fors te versterken.’ Niet alle aanbestedingstrajecten werden gewonnen, maar toch verwacht hij voor dit jaar een plus in omzet van 15 pro- cent. Ook bij Appèl merken ze dat de vraag naar lokale producten toeneemt. ‘We gaan hierin investeren. Samen met ‘Catering Lokaal’ hebben wij ‘Catering Lokaal Bedrijfscatering’ opgezet. Dat voorziet in een maximaal lokaal ingekocht assortiment. Het gaat er daarbij om om zowel lokale middenstand als lokale producenten de mogelijkheid te geven om restaurants te beleveren zonder zelf te contracteren.
    Appel.nl

     

  9. Prorest. Omzet €43 miljoen

    Een kleine krimp in de omzet voor Prorest. Het heeft volgens algemeen directeur Dick Bennink alles te maken met de sluitingvan de Philip Morris fabriek in Bergen op Zoom, wat ook nog eens ten koste ging van 25 ‘eigen’ arbeidsplaatsen. ‘Gelukkig kon een deel van onze mensen worden herplaatst binnen de organisatie.’ Lichtpunten waren er ook. Zo zag in de loop van 2015 JUUL het levenslicht. Een nieuw cateringconcept waar gezonde voeding de boventoon voert. ‘Wij zijn een cateraar die zorgt voor fysieke en mentale energie van de werknemer. Zodat deze ook na de pauze weer fris aan de slag kan.’ De algemeen directeur denkt niet dat het geleden omzetverlies dit jaar al weer wordt goedgemaakt. ‘Je leest overal dat de markt aantrekt, maar voor ons is het nog niet heel hard merkbaar. Toen de crisis begon in 2008 ging het bij ons ook pas een paar jaar later minder. Dus profiteren we misschien ook wat later nu het aantrekt. Al moet ik zeggen dat 2016 wel voorspoedig van start is gegaan. We hebben al een mooie groei mogen noteren.’
    Prorest.nl

     

  10. SAB Catering. Omzet €32,6 miljoen

    Een mooie omzetplus voor SAB Catering. Directeur Hans van Heel zegt dat 2015 enorm positief is geweest voor SAB Catering. ‘Wij zagen onze omzet stabiliseren ten opzichte van voorgaande jaren. Daarnaast hebben wij het financieel lastige jaar 2014 resultaattechnisch kunnen verbeteren met meer dan 75 procent. Dit zijn geen onaanzienlijke getallen, waar wij als organisatie blij mee zijn, en trots natuurlijk op onze medewerkers die dit gepresteerd hebben.’ Van Heel merkt dat de economie aantrekt maar dat de eisen en wensen van opdrachtgevers steeds meer voorzien zijn van punten uit de officiële aanbestedingsmarkten. ‘Hierdoor hebben we helaas een aantal leuke contractlocaties verloren.’ Kansen ziet hij ook. ‘We zien dat veel organisaties meer bezig zijn met de mogelijkheden rond het langzaamaan ouder worden van het eigen personeel. SAB wil de vitaalste cateraar van Nederland worden en is druk bezig met het aanbieden van nieuwe concepten, waarbij de nadruk ligt op het bewustwordingsproces rond vitaliteit bij zowel werkgever als werknemer. Het bedrijfsmotto is: goed eten houdt mensen bezig! In totaal wordt er dit jaar €1 miljoen uitgetrokken voor investeringen.
    SabCatering.nl

     

  11. Jaarbeurs Catering. Omzet €36 miljoen

    Exacte cijfers hebben we niet van Jaarbeurs Catering, maar met een aantrekkende economie kan het niet anders of ook het beursklimaat is weer gunstig. Werden er in 2014 nog meerdere bedrijfsonderdelen afgestoten, dat gebeurde niet in het afgelopen jaar. Jaarbeurs verzorgt met het cateringconcept Feel good food hapjes, zoetigheid, lunches en diners, specifiek toegespitst op iedere bijeenkomst. Maar ook de hele dag door heerlijke koffie, thee of andere dranken. Van cappuccino tot kruidenthee, van energy drink tot een vers geperst sapje.
    Jaarbeurs.nl

     

  12. Cormet Campus Catering. Omzet €36 miljoen

    ‘Nieuwe business en de gunning van bestaande opdrachtgevers.’ Voor Cormet directeur Rijkent Cornelius waren het mooie zakelijke hoogtepunten in 2015. Eén van die gunningen betrof het realiseren van het nieuwe La Familia concept bij het Regio College in Zaandam. Vers en gezond voeren hier de boventoon en de inrichting is sfeervol (zie MC1 2015). De gemiddelde besteding van de leerlingen steeg sindsdien van €2,50 naar €2,75 en gaat inmiddels in de richting van de €3. Cormet ligt volgens de directeur dan ook goed op koers. Er werden nieuwe en jonge talenten aangetrokken en op sleutelposities geplaatst. ‘Goed voor het bedrijf’, zegt Cornelius. Die 2015 beoordeelt met een 8. ‘De markt trekt weer aan, meer banqueting tegen betere prijzen en een hogere besteding van consumenten.’ Voor dit jaar verwacht hij een omzetgroei van 15 procent en een groei met 20 nieuwe vestigingen.
    Cormet.nl

     

  13.  ISS Catering Services

    De beursnotering van het wereldwijd opererende ISS staat het niet toe om exacte gegevens over de in Nederland behaalde jaaromzet te krijgen. Wij noteren daarom een kleine plus. Operationeel manager Frank Baas geeft wel aan dat over 2015 geen specifieke dieptepunten zijn te benoemen. Wel rept hij over een matige groei in de nog steeds krimpende markt. En dat laatste staat weer haaks op de tendens die veel van zijn collega’s in deze lijst signaleren. Opstekers waren er ook natuurlijk. Zo ging ISS in 2015 aan de slag bij Price Waterhouse Coopers (PWC), gevestigd door heel Nederland. Door te investeren in de ontwikkeling van concepten en de opleiding en training van de medewerkers wordt een belangrijke stap gezet om het eigen bedrijfsmotto waar te maken: ‘Wij worden de beste serviceorganisatie van Nederland.’
    Nl-issworld.com

     

  14. Vitam. Omzet €35 miljoen

    Een mooi jaar voor VITAM. Er kon een omzetplus worden genoteerd van 27 procent en dat was te danken aan de gunning van een aantal nieuwe restaurants. Hieronder Academisch Ziekenhuis Amsterdam, advocatenkantoor Stibbe, Infinity en het Mediagebouw AKN in Hilversum. De blijvende aandacht voor gezonde en verantwoorde voeding zorgt ervoor dat VITAM blijft groeien. Vooral omdat in aanbestedingsprojecten het accent op deze aspecten sterk is. Een stap hierin werd gezet door de implementatie van het Seizoenenkompas (zie ook MC 1, 2016). ‘Hiermee geven wij in het restaurant voorkeur aan Nederlandse groente en fruit waarmee we foodmiles besparen voor een beter milieu’, zegt het bedrijf. ‘Daarnaast zijn producten van het seizoen smaakvoller, beter van kwaliteit en brengen we variatie in het assortiment.’ Verder ziet de cateraar segmenten in de foodservice vervagen, waardoor catering, retail en horeca steeds dichter bij elkaar komen. ‘VITAM speelt hier op in en in een rap tempo zorgen we ervoor dat VITAM niet alleen voor op het werk is, maar ook voor in de vrije tijd, thuis en in de zorg.’
    Vitam.nl

     

  15. Rai Catering. Omzet €15,5 miljoen

    De Amsterdamse RAI is het grootste beurscomplex van het land. Als exclusieve inhouse cateraar kan het bedrijf aan bijna alle eet- en drinkwensen van bezoekers en exposanten voldoen. Er is event-, personeels- en standcatering. RAI Amsterdam beschikt daarnaast over vijf vaste restaurants: The Roast Room, Grand Café, First Floor restaurant, Holland Restaurant en Café Amsterdam. De restaurants zijn geopend al naar gelang er een evenement of congres plaatsvindt. The Roast Room is een uitzondering hierop. Dagelijks geopend vanaf 09.00 uur.
    Rai.nl

     

  16. La Place (event) catering. Omzet €12 miljoen

    Eén miljoen eraf, in 2015, en dat heeft volgens manager evenementen Arno van der Lee alles te maken met het succesvolle WK-Hockey dat in 2014 in Den Haag plaatsvond en waar La Place de catering voor zijn rekening nam. Het faillissement van V&D en de overname van La Place door Jumbo zorgden voor een tumultueus jaar, ook bij de cateringtak. ‘Het gaf wat onzekerheid’, geeft Van der Lee toe. Die desondanks een prima jaar draaide met als motto: ‘Gewoon doorgaan waar we goed in zijn’. Op de vier vaste locaties: Duinrell, Ziggo Dome, Gelredome en de Rai, gingen de zaken prima. Na een dip in 2014 trok de omzet vooral bij het Gelredome weer lekker aan. ‘Bij ons is er verder eigenlijk niets veranderd.’ Voor dit jaar staan er alweer een paar mooie events op de kalender. Hieronder ook de WK Atletiek die deze zomer plaatsvindt in het Amsterdamse Olympisch Stadion.
    Laplace.com

     

  17. Beijk Catering. Omzet €10,5 miljoen

    Het afstoten van een aantal activiteiten leidde tot een iets lagere omzet. Toch was 2015 een mooi jaar voor Beijk. De Allersmaborg in Ezinge werd toegevoegd aan het rijtje eigen locaties, waardoor het totale aantal op zes kwam. Ook werd er meer gedineerd in Victoria Park Wolvega en het Abe Lenstra Stadion tijdens voetbalwedstrijden. ‘Met name het Abe Lenstra Stadion werd steeds beter gevonden als evenementenlocatie en werd in 2015 dan ook uitgeroepen tot ‘Beste Evenementenlocatie Noord’ door vakblad Meetings’, lezen we op het formulier. Verder deed ook Hanze Plaza goede zaken. ‘Sinds de koop in 2011 was 2015 ons beste jaar tot nu toe. De contractcatering gaf een mooie continuering van huidige opdrachten en ook de Partycatering draaide goede cijfers. De inkoop- en personeelskosten waren goed onder controle.’ Naast veel nieuwe opdrachten, werden de opdrachten voor vaste relaties als de Rijksuniversiteit Groningen, Theater de Nieuwe Kolk in Assen, de Martinikerk en de AA Kerk geïntensiveerd.
    Beijk.com

     

  18. Vineyard Company. Omzet €9,5 miljoen

    Vineyard Company laat weten niet mee te willen doen aan deze lijst dus is de omzet een inschatting onzerzijds. Het bedrijf beschikt over een aantal eigen exploitaties waaronder restaurant De Nonnerie in Maarssen. De cateraar werkt verder op een aantal fraaie locaties in Midden-Nederland, zoals Nyenrode, het Muiderslot, Buitenplaats Amerongen en Kasteel de Haar. Verder wordt de horeca in poptempel Heineken Music Hall verzorgd. De zakelijke reiziger kan terecht bij Vineyard food & drinks. Een multifunctioneel restaurant en (net)werklocatie. Vanaf 7 uur geopend, voor ontbijt, lunch en diner. ‘Een hotspot langs de A2 tussen Utrecht en Amsterdam.’
    Vineyardcompany.nl 

  19. Van der Linde Catering + Evenementen. Omzet €8 miljoen

    12.000 Vips cateren tijdens de stop-over van de Volvo Oceanrace in Scheveningen. Het was voor directeur Hans van der Linde een fraai hoogtepunt in 2015. Hij constateert dat het beter gaat bij zijn opdrachtgevers, maar dat bij events offertes vaak nog worden ge-downsized, uitgesteld of zelfs gecancelled. Vrijwel altijd om budgettaire redenen. ‘Men kiest nog op prijs. Creativiteit en kwaliteit komen nog te vaak op de tweede plaats’. Een kleine €150.000 wil hij dit jaar investeren in software, hardware, personeelskleding, logistieke middelen en mastiek.
    Vanderlindecatering.nl

     

  20. The Colour Kitchen at Work. Omzet €6 miljoen

    Als we directeur Bartel Geleijnse aan de telefoon hebben, maakt hij al snel duidelijk: aan dit soort lijstjes heeft hij eigenlijk geen behoefte. ‘Ja, afgelopen jaar was de omzet dik 6 miljoen, maar wij behoren tot een aparte categorie binnen de catering. Liever leg ik daar het accent op.’ Bij deze: zijn bedrijf heeft bijna tweehonderd leerlingen in huis die het stuk voor stuk op de reguliere arbeidsmarkt niet zou lukken om aan een goede baan te komen. ‘Soms is dit hun laatste kans’, zegt Geleijnse over deze jongeren die aan de hand van goede begeleiders op zijn, inmiddels, 19 locaties werkervaring opdoen en zo worden klaargestoomd voor een ‘echte’ carrière in horeca en catering. Er was in 2015 sprake van ‘een explosieve omzetgroei’ en tot zijn grote tevredenheid constateerde hij dat 70% van ‘zijn’ leerlingen elders aan de slag kon. Het lijkt ondankbaar, mensen opleiden en als ze het vak in de vingers hebben te zien vertrekken, maar het is dé missie van The Colour Kitchen. ‘Er is duidelijk behoefte aan onze leerlingen. Dat maakt mij enorm trots.’
    Thecolourkitchen.com

     

  21. Van Leeuwen catering op maat. Omzet €5,4 miljoen

    Van Leeuwen Catering is de cateraar die naar eigen zeggen met ambitie een maatschappelijke boodschap overbrengt. Of dit nu in een onderwijskantine is, in een bedrijfsrestaurant, op een party of tijdens een evenement. ‘Met pure concepten laten we zien dat bewust eten en drinken lekker is. Vanuit ons concept ONTDEK verzorgen we gezonde schoolkantines. Met ONTMOET bieden we verantwoord succes op feestelijke en zakelijke party’s. Met BELEEF haal je specifieke kennis over catering van grootschalige evenementen in huis.’
    Cateringopmaat.nl

     

  22. Bos & Bos Catering. Omzet €5,3 miljoen

    Misset Catering columnist én mededirecteur van Bos & Bos Catering Renske Bos vond 2015 vooral een mooi jaar omdat ze aan het einde ervan wist dat er een paar mooie acquisities aan zaten te komen. In MC2 vertelde ze uitgebreid over één daarvan, Huis de Beurs, een klassiek (eet)café in het hart van Groningen. De andere opende recent, luchthavenrestaurant Bites&Flights op Groningen Airport Eelde. De omzet van beide bedrijven is uiteraard nog niet meegenomen in dit overzicht maar ze verwacht voor dit jaar een plus van 40 procent! Een dieptepunt was er ook. Het Infoversum, een 3D-theater in de stad Groningen, ging failliet. Hierdoor werd de horeca-exploitatie van Bos & Bos als huurder beëindigd. Bos merkt op dat zij in 2015 heeft geconcludeerd dat de harde klappen van de economische crisis goed zijn opgevangen door haar bedrijf. ‘We zijn zelfs gegroeid en achter de schermen is een professionaliseringsslag gemaakt. We merken dat zowel de zakelijke markt als particulieren weer vertrouwen krijgen. Hiermee komt de economie weer in beweging en kan er gezamenlijk vooruit gekeken worden. Als ondernemer is dat een extra stimulans om door te ontwikkelen.’
    Boscatering.nl

     

  23. Leo op het werk! Omzet €4,69 miljoenVorig jaar werd het al voorspeld, Leo op het werk! gaat qua omzet over de €4 miljoen. Het werd zelfs bijna zeven ton meer. Algemeen directeur Peter van Ee is een tevreden man. Jaar na jaar groeit hij met zijn bedrijf zonder daarvoor actief aan sales te doen. Dat medewerker Lydia Oedekerk in 2015 de Misset Gastvrijheids Award won, was voor hem hét hoogtepunt van 2015. Zakelijk een prima jaar, maar ook teleurstelling. Zo nam hij afscheid van zijn allereerste relatie. ‘Met pijn in het hart van beide kanten’, zegt hij. ‘Het bedrijf verhuisde naar een bedrijfsverzamelgebouw waar de collega’s van Vitam cateren en waar Leo op het werk! als cateraar niet tot zijn recht komt’. Voor dit jaar wordt een omzetgroei van 10 procent verwacht die wordt gerealiseerd bij zo’n 52 vestigingen. €125.000 wordt gestoken in softwareoplossingen, die er voor moeten zorgen dat gasten en opdrachtgevers aanvullende services kunnen gaan bestellen en nog meer inzicht krijgen in het administratieve proces. ‘En om ervoor te zorgen dat teamleden op locatie nog betere tools krijgen om de service verder te verhogen, en ons management nog efficiënter kan managen.’
    leoophetwerk.nl
  24. Cater Concept. Omzet €4,1 miljoen

    Een paar locaties erbij, een paar locaties er af. Er is niet veel veranderd’, schetst directeur Roy Heetkamp de gang van zaken bij zijn bedrijf over 2015. Er wordt druk gewerkt aan een nieuw logo, website en uitstraling die binnenkort doorgevoerd zullen zijn. Cater Concept is een middelgrote onderneming met een sterk regionaal karakter. Het gebied waar het bedrijf actief is, strekt zich uit van Dokkum in het noorden tot Arnhem in het zuiden. Met een focus op het noorden en oosten van het land.
    Caterconcept.nl

     

  25. Van Lier Catering. Omzet €2,7 miljoen

    an Lier heeft het woordje ‘Bedrijfs’ laten vallen voor het achtervoegsel catering, omdat onderwijscatering tegenwoordig ook tot de activiteiten behoort. 2015 was volgens directeur en eigenaar Rijnie Trip een stabiel jaar voor het bedrijf. Er werd een lichte groei genoteerd. Ook was de ontwikkeling van een duidelijker eigen identiteit een feit en is er een nieuwe website in ontwikkeling. De groei zit er weer in. En dat is het gevolg van een aantrekkende economie, waardoor de vergaderservice weer luxer wordt en opdrachtgevers vaker geld vrijmaken voor partycatering. Voor dit jaar wordt een omzetplus van 10 procent verwacht. ‘Onze medewerkers op locatie maken het verschil’.
    Vanliercatering.nl