artikel

Locatiemanagers zorgen voor boost bij Smaak Bedrijfscatering

Catering 1077

Karin Duiveman en Sindy Willems zorgen er samen voor dat het de inwendige mens van de marktonderzoekers van GfK in Amstelveen aan niets ontbreekt. Van ontbijt tot lunch. Vooral de eigen culinaire creaties van Duiveman zijn populair. ‘Ze zijn hier gelukkig ook voor veel dingen ‘in’. Het zijn echte foodies.’

Locatiemanagers zorgen voor boost bij Smaak Bedrijfscatering
Karin Duiveman, locatiemanager Smaak Bedrijfscatering.

Aan het begin van de middag, om een uur of twee, is de grote drukte in het bedrijfsrestaurant van GfK in Amstelveen achter de rug. Een enkeling pakt nog snel een kop koffie, maar de buffetten en de keuken zijn leeggeruimd en al blinkend schoon gepoetst. Weer een dag ‘as usual’ achter de rug voor locatiemanagers Karin Duiveman en Sindy Willems. Namens Smaak Bedrijfscatering uit Soest zijn zij hier verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Begin dit jaar is het restaurant volledig verbouwd. GfK voegt een aantal locaties samen en concentreert de meeste activiteiten in de vestigingen Amstelveen en Dongen. Een uitbreiding van de locatie Amstelveen was daarom noodzakelijk. ‘De oude situatie was meer huiskamerachtig. Dit oogt een stuk professioneler. Het assortiment is ook gegroeid.’ Smaak Bedrijfscatering  is al twee jaar de huiscateraar van GfK.

Culinaire creaties populair

Een kleine vier maanden later weet Smaak Bedrijfscatering-directeur Jan van der Meij dat hij een goede keuze heeft gemaakt. De samenwerking tussen de twee locatiemanagers gaat prima  en de culinaire creaties van Duiveman vallen goed in de smaak bij de dagelijks pakweg tachtig lunchgasten. ‘Door de vrijheid en ruimte die Smaak Bedrijfscatering geeft aan locatiemedewerkers, krijgen wij het vertrouwen. In mijn geval is dat m’n creativiteit volledig uitnutten en inspringen op de behoefte van de opdrachtgever. Dit miste ik echt bij andere cateraars waar ik heb gewerkt. Sterker: je ziet talent dat door een strak beleid de kop wordt ingedrukt. Echt zonde. Want juist dit werk kun je alleen vanuit passie doen. Anders red je het niet.’

Uitgebreid ontbijt

De dag begint al vroeg voor het duo. GfK biedt zijn werknemers en de soms al vroeg op Schiphol gearriveerde buitenlandse relaties de mogelijkheid om te ontbijten. Voor €3,-, alles erop en eraan. ‘Ja, lekker uitgebreid. Je wilt die mensen toch ook motiveren om hier dat ontbijtje te nemen in plaats van een klef broodje bij een benzinestation.’ De eerste vragen over het invullen van de avondmaaltijd zijn inmiddels al gesteld. ‘Daar denken we over na’, zegt Van der Meij. ‘Op aanvraag een meeneemsalade. Dat moet kunnen hoor’, neemt Duiveman alvast een voorschot op die mogelijkheid. De dames zijn zelf verantwoordelijk voor de inkoop. Vooral voor Duiveman is het een ware sport om dit zo slim mogelijk te doen.

Gezonde lunch

Nu ook bedrijfsrestaurants steeds vaker het predicaat ‘gezond’ moeten dragen, ligt de vraag voor de hand in hoeverre Duiveman daar rekening mee houdt. ‘Allereerst hebben we hier geen frituur. Daar ben ik heel blij mee. Willen ze het wel, dan gaan ze het dorp maar in. Gelukkig hebben we een publiek dat echt van eten houdt. Echte foodies die in zijn voor nieuwe dingen.’ Voor Smaak Bedrijfscatering is de locatie inmiddels een visitekaartje geworden. ‘We laten het graag zien aan prospects’, zegt een tevreden Van der Meij.

Het hele interview met de locatiemanagers is te lezen in Misset Catering 3.

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels