blog

Wat is de toekomst van bedrijfscatering?

Catering 1291

De toekomst van bedrijfscatering, daarover zijn de meningen verdeeld. Belangrijk is om te zien wat er gebeurt en dat zien te vertalen naar onze business.

Wat is de toekomst van bedrijfscatering?

Wat als Amazon besluit om naar Nederland te komen en om Mise en Place over te nemen? Of dichter bij huis, als Jumbo in de rebound met La Place toch een bedrijfscateringconcept gaat uitrollen? En dat Albert Heijn met Bol.com afspreekt dat bij de dagelijkse bestellingen ook een lunchtrommel voor de middag zit. Of de mogelijkheid via Lunchgemak.nl iedere dag je lunch te bestellen die om 12.00 uur wordt gebracht? Maar ook dat de main contracters gaan samenwerken met de foodindustrie omdat het nóg goedkoper moet?

En de consument? Aan de ene kant zien we een stroming die kwalitatief en authentiek voedsel wil, maar er is een nog grotere groep die onbewust eet en geen moeite doet om beter te leren eten. Of de groep die zijn natuurlijke smaak is verloren en nauwelijks nog kan koken. Overigens wordt bij deze groep wellicht de interesse gewekt doordat slecht voedsel wordt gerelateerd aan ouderdomsziektes.

We wachten ook met spanning op toekomstige technologie, die de wereld gaat veranderen. We krijgen dan voor het eerst iedere dag menukaarten die in nauw contact staan met onze bloedwaarden. We weten dan misschien welke menu’s zorgen voor een langer leven. Als dan Alibaba of Picnic deze data aankoopt, dan krijg je drie keer op een dag een afgepast menu aan huis. Allemaal opties die voor een bedrijf redenen kunnen zijn om ons als cateraar te passeren. Dat maakt dat ieder bedrijf zich opnieuw moet gaan uitvinden. Misschien is het makkelijker om de waarden te bepalen waaraan toekomstige catering moet voldoen.

Bij Hutten proberen we maximaal flexibel en wendbaar te zijn, dichtbij de klant. We ontwikkelen creatieve skills aan de ene kant en werken aan efficiënt zijn. De kern voor Hutten is authenticiteit en autoriteit zijn. Ik heb het dan over de ziel. Wie ben je en waarom doe je wat je doet? De klant van de toekomst zal zich afvragen waarom ze dit product bij jou zouden kopen en wat je met het verdiende geld doet. Ook talentvolle medewerkers willen dat weten. En duurzaamheid dan? Duurzaam ben je gewoon, daar hoeven we het niet meer over te hebben. 

Bob Hutten, directeur van Hutten Catering

Reageer op dit artikel