Publiek vindt smoothiemerk Innocent erg 'cool

Publiek vindt smoothiemerk Innocent erg 'cool

Smoothieproducent Innocent wordt door het Nederlands publiek zeer gewaardeerd. Uit een onderzoek van Cool Unlimited blijkt dat Innocent is verkozen tot 'het meest coole sustainability' initiatief.

Het onderzoek werd gedaan onder 3.000 consumenten. Het van origine Britse Innocent maakt natuurlijke smoothies van duurzame ingrediënten verpakt in duurzaam verpakkingsmateriaal. Ook compenseert het bedrijf zijn CO2-uitstoot en geeft het minimaal 10 procent van hun nettowinst aan goede doelen. En dat vindt het Nederlandse publiek dus erg 'cool'.

De nummers twee en drie zijn respectievelijk The Body Shop en Philips. Verkade en Rabobank completeren de top5. De verkiezing is een initiatief van Cool Unlimited om meer inzicht te bieden in de initiatieven van merken op het gebied van duurzaamheid. Innocent boekt ook zakelijk succes. Er is een stijgende lijn in de afzet en de verkoop van de smoothies in bedrijfsrestaurants. Binnenkort komt het bedrijf met een groene smoothie, waarin onder meer appel en kiwi zijn verwerkt.