Compass speelt in op wensen kabinet

Compass speelt in op wensen kabinet

De zorgkosten met 4,1 miljard terugbrengen, dat wil het kabinet. Daarbij moet gezonde voeding een belangrijke rol in spelen. Compass Group Nederland wil daar met 'heldere communicatie in bedrijfsrestaurants een sleutelrol' spelen. Tal van logo's moeten daarbij helpen.

Volgens Brigitte Campfens, communicatie- en marketingmanager bij Compass bieden bedrijfsrestaurants meestal voldoende gezonde voeding aan, maar bestaat er veel onduidelijkheid wat nu gezonde voeding is. Zo weren bedrijven geregeld snacks, terwijl deze in sommige gevallen niet per sé ongezonder zijn dan een broodje kaas, stelt de cateraar.

Campfens: ‘Snacks, hetzij gefrituurd in de juiste vetten kunnen best verantwoord zijn en bevatten niet meer calorieën dan het gemiddelde lunchproduct’. Om de klanten in de kantine goed voor te lichten heeft dochter Eurest daarom labels ontwikkeld die aangeven, hoe gezond een product werkelijk is.

Hierbij wordt zelfs rekening gehouden met geloofsovertuiging; er is ook een keurmerk voor Halal geslachte producten. Verder zijn er logo's voor onder meer Laag vetgehalte, Laag zoutgehalte en Vegetarisch. Ook Ik Kies Bewust wordt door de cateraar toegepast.