Cateraars onzeker over Twitter

Cateraars onzeker over Twitter

Wat heb ik ermee te winnen? Hoeveel tijd kost het me? Deze en andere vragen werden op tafel gelegd tijdens een workshop sociale media voor party- en evenementencateraars. Deze vond plaats in Amsterdam.

Tijdens de workshop bleek dat vooral veel kleinere cateraars onzeker zijn als het gaat om sociale media. Ze weten dat je er wat mee kunt, maar ze vragen zich af hoe ze dat moeten aanpakken. En of ze de tijd daarvoor wel kunnen vrijmaken. De workshop maakt onderdeel uit van de lessenreeks Make More, georganiseerd door The Food Line-up. De organisatie is van oordeel dat iedere ondernemer voor zichzelf moet vaststellen of sociale media bij hem of haar passen. Ondernemers die willen delen met anderen en ook bereid zijn om iets van zichzelf prijs te geven zijn geschikt, zo bleek uit de verhalen die door twee experts en door de deelnemers zelf werden verteld.

Marjolein Kampschreur en Joris Lohman, de experts in kwestie, namen de 40 aanwezigen onder leiding van talkshow host Linda Vermaat bij de hand. Ze vertelden over hun eigen ervaringen en strooiden met tips. Over één ding waren ze het erg eens. Als je niets te vertellen hebt kun je op Twitter en Facebook maar beter zwijgen, want met onbeduidende teksten win je geen zieltjes, zo veel werd duidelijk. Zorg voor leuke, grappige, nuttige wetenswaardigheden waar anderen wat aan hebben. Heb er lol in, houd vol en je zult zien dat het na verloop van tijd begint te werken, zo kon worden opgemaakt uit de enthousiaste verhalen van de experts.