nieuws

Hoe Fairtrade is de cateringbranche

Catering

Cateraars zijn actief met duurzame Fairtrade producten. Maar hoe actief? In het kader van de Fairtrade@Work campagne heeft Stichting Max Havelaar aan Rank a Brand gevraagd om onderzoek te doen naar de duurzaamheid van het assortiment van de top 15 bedrijfscateringbedrijven in Nederland.

Hoe Fairtrade is de cateringbranche
Hoe Fairtrade is de cateringbranche

Dit onderzoek dient als basis voor de uitreiking van Het Gouden Dienblad. Het aanbod van producten met het Fairtrade/ Max Havelaar-keurmerk neemt voortdurend toe. Naast koffie kan men op het werk genieten van Fairtrade thee, broodbeleg, sappen, zoetwaren, frisdrank, suiker, bananen en ananassen.

Fairtrade bewerkstelligt dat de boeren in ontwikkelingslanden, verenigd in coöperaties, onder goede omstandigheden kunnen werken. Bovendien ontvangen zij een eerlijke prijs voor de producten waarmee zij kunnen investeren in een betere toekomst en een schoner milieu. Kortom, met Fairtrade is het dubbel genieten: een heerlijk product voor u en een eerlijke beloning voor de boer, aldus Stichting Max Havelaar.

 

Duurzame producten

De Fairtrade@work campagne heeft tot doel om het gebruik van duurzame én Fairtrade producten op het werk te stimuleren en organiseert daarom, tijdens de jaarlijkse Fairtrade Week, de Fairtrade@Work campagne. Meedoen kan door in de week van 28 oktober t/m 1 november een activiteit te organiseren met Fairtrade producten op het werk. Bijvoorbeeld een Fairtrade koffieproeverij, lunch of borrel.

Aanmelden kan vanaf 2 september t/m 21 oktober via www.fairtradeatwork.nl. Stichting Max Havelaar ondersteunt hierbij met promotiematerialen. Rank a Brand zal de top 15 bedrijfscateraars in Nederland benaderen om mee te werken aan een onderzoek naar de duurzaamheid van het assortiment. Tijdens de Fairtrade Week zal de cateraar die deelneemt aan de Fairtrade@Work campagne én het beste scoort op duurzaamheids- en Fairtrade criteria, Het Gouden Dienblad uitgereikt krijgen. Stichting Rank a Brand, een duurzame merkenvergelijkingssite, werkt aan haar missie om bekende merken voor consumenten transpanter en duurzamer te maken.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels