Cateraar OSP viert 15-jarig jubileum

Cateraar OSP viert 15-jarig jubileum

OSP Zakelijke horeca viert in februari haar 15-jarig jubileum. De cateraar is uitgegroeid  tot een belangrijk en vooruitstrevend bedrijf binnen de horecasector. Het bedrijf staat voor een groene, duurzame productselectie. Naast smaak en inspiratie zijn de pijlers 100% natuurlijk, biologisch & regionaal essentieel. Mede-eigenaar Marcel Gerritsen: 'We volgen de foodtrends op de voet en laten ons graag inspireren door nieuwe ontwikkelingen zoals 'eat more plants', minder vlees en minder junkfood.'

Vanuit de hoofdvestiging in Amsterdam werkt de cateraar aan een assortiment waarbij kwaliteit en innovatie de rode draad vormen. Mede hierom heeft OSP al sinds de oprichting meer chefs dan cateringmedewerkers in dienst. ‘Want’, stelt het bedrijf, ‘Koken is een vak en niet geschikt voor non-professionals.’ De medewerkers van de kwaliteitscateraar worden ieder kwartaal bijgeschoold in de OSP-kookschool in Amsterdam. Zo blijven ze op de hoogte van de nieuwste producten en bereidingstechnieken. En om steeds op zoek te gaan naar nieuwe prikkels in de keuken, werkt het bedrijf nauw samen met gerenommeerde topchefs zoals Jonnie Boer en Ron Blaauw.

Selectief
Aan de start in 2001 had OSP, opgericht door twee enthousiaste entrepreneurs, één doel: niet de grootste, maar de beste en groenste dienstverlener van Nederland worden. Door jarenlang alleen duurzame producenten en leveranciers voor haar restaurants te selecteren en een assortiment te voeren dat voor minimaal 50% biologisch is, heeft OSP haar doel bereikt en haar pionier status vaarwel gezegd. Het bedrijf wil flexibel en gefocust blijven en richt haar pijlen voornamelijk op klanten die oog hebben voor duurzaamheid en sociaal ondernemen.