Wat willen de studenten? En op welke punten kunnen wij het verschil maken? Het waren voor commercieel directeur John van de Bunt van Appèl twee belangrijke vragen waarop hij de antwoorden moest formuleren, nadat het bedrijf begin 2015 interesse toonde in de door Saxion Hogescholen uitgeschreven aanbesteding. Hier vond hij Frank Grashof, manager inkoop bij Saxion. 'Toen we de aanbesteding begonnen, hebben we vijf speerpunten geformuleerd.'
Vijf speerpunten voor catering
De punten waren: de cateraar moet ondernemend en pro-actief zijn. Een bruggenbouwer naar zowel de studenten als de medewerkers van Saxion. Bij voorkeur samenwerken met regionale partijen. Duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. Maatschappelijk betrokken zijn door de inzet van medewerkers die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt en vooral het klassieke niveau van schoolcatering willen ontstijgen.’
Tijdens een tender presenteert Appèl het concept van The Bakery en krijgt het de meeste waardering van Grashof en diens collega’s.