artikel

Cafetaria Top 100 2015-2016 nummer 3: Eethuys De Lind, Oisterwijk

Fastfood

Er zijn van die zaken waarbij je direct weet dat je goed zit. Dat begint al voordat je de zaak betreedt. Dat je van ver al ziet hoe mooi het pand gelegen is, op een lommerrijke plek omringd door bomen. Met een fraai, fris en goed onderhouden terras pal voor de deur. Waar op elke tafel de kaart uitnodigend ligt te wachten. De Lind in het chique Oisterwijk is zo’n zaak. Vorig jaar nog nummer 51. Nu de trotse nieuwe nummer drie.

Cafetaria Top 100 2015-2016 nummer 3: Eethuys De Lind, Oisterwijk

‘Oisterwijk is van oudsher gewoon een chique dorp. Daar hebben we wel mee te maken.’ De toon is direct gezet, wanneer de vakjury ‘s ochtends welkom wordt geheten bij Eethuys De Lind, de cafetaria van Mark en Cindy Verwey. ‘Om die reden serveren wij alle plates uit op porselein. Dat hoort hier zo.’ Bij Mark en Cindy wordt niets aan het toeval overgelaten. Dat was zo, dat is zo, dat zal in de toekomst niet anders zijn. De aard van het beestje. En dat is prima. Bij deze zaak is alles op orde. De ijsvitrine ligt er ook op deze najaarsdag uitnodigend bij. Bij de ingang symboliseert een fiets, beladen met een zak aardappelen, het feit dat de friet hier vers wordt gesneden.

Rolverdeling

De rolverdeling is helder: Cindy regelt het personeel, Mark doet de cijfers. Samen runnen ze de dagelijkse praktijk. Niet alleen natuurlijk. Maar met hun personeel, waar de eigenaren trots op zijn, en waar ze blind op kunnen en willen vertrouwen. ‘Als we wel eens samen op vakantie gaan, moeten we de zaak ook echt even los kunnen laten.’

Een aantal zaken valt positief op. De speciale kinderspeelruimte, bijvoorbeeld. Gebouwd in een vrachtcontainer, die met de open kant tegen een uitgang van de zaak werd gezet. Je merkt er niets van. En je moet er maar opkomen. Ook aan de ruime personeelsruimte is veel aandacht besteed. Prima.

Blij verrast

Bij De Lind werd de jury blij verrast door de gastvrijheid van de medewerker. ‘Bij binnenkomst loopt de medewerker direct naar de bestelbalie om mij te helpen. Binnen 5 minuten is het eten klaar en wenst de medewerker mij smakelijk eten’, aldus een citaat uit het rapport. De prijskwaliteitverhouding is in orde. Zowel het exterieur als het interieur is goed onderhouden. Het exterieur heeft elementen die de stopkracht bevorderen. Er liggen dekentjes en de verwarming buiten staat aan. Het interieur maakt een prima indruk doordat het zeer schoon en opgeruimd is. Ook komt het interieur fris over.

De hygiëne is op hoog niveau. Bij binnenkomst is direct te zien dat deze horecagelegenheid goed bijgehouden wordt. De vitrines alsmede de werkplek zien er schoon uit. De medewerker werkt op een hygiënische manieren draagt bedrijfskleding. ‘Nog zo’n jaar en deze zaak stoot definitief door’, zo merkt een jurylid op.

Eethuys De Lind
De Lind 79
5061 HV Oisterwijk
www.eethuysdelind.nl