Starbucks test koffie voor een dollar

Starbucks test koffie voor een dollar

Starbucks doet in een aantal zaken een test met het aanbieden van een kleine kop koffie voor één dollar. Voor dat bedrag mogen de gasten zelfs nog een keer inschenken.

McDonald’s en Dunkin’Donuts leggen Starbucks het vuur aan de schenen door ook goede koffie aan te bieden, en doen dat ook nog eens voor een lagere prijs. De koffieketen is blijkbaar op zoek naar een antwoord, want doet in een aantal zaken een test met een kop (filter)koffie voor een dollar. Vooralsnog blijft de test beperkt tot thuisbasis Seattle. De keten wil geen commentaar leveren.

Analisten, zowel op marketing als op financieel gebied, zetten vraagtekens bij de actie. Volgens hen gooit Starbucks haar goede naam te grabbel door mindere kwaliteit en beleving te leveren. Bovendien willen volgens hen gasten die anderhalf tot vijf dollar voor een kop betalen, niet in een wachtrij staan met mensen die slechts een dollar betalen. Dat kan de keten juist de klanten kosten die geld in het laatje brengen.