Burger King test brunchmenu

Burger King test brunchmenu

De oorlog om de ontbijtmarkt woedt voort in Amerika. In een aantal delen van Amerika en Canada houdt Burger King een test met een aantal brunchproducten.

Naast een nieuwe ontbijtsandwich staat er ook een ‘mimosa’ op het menu. Een alcoholloze variant van een cocktail met jus d’orange en champagne.

De sandwich, een ciabatta, is belegd met roerei, kaas, ham bacon, tomaat en saus. Voor de bubbels in de mimosa wordt de frisdrank Sprite gebruikt in plaats van champagne. De sandwich en de mimosa zijn met $2,99 en $1,99 aanmerkelijk hoger geprijsd dan de $1 menu-items die Burger King recent al uitrolde. Overigens zijn voor het ontbijt ook gewoon de Whoppers verkrijgbaar.

Op de Amerikaanse ontbijtmarkt die voor een belangrijk deel in handen is van McDonald’s woedt een hevige strijd. Het is een van de segmenten waar groei nog mogelijk is. Hoewel ook deze markt door de hoge werkloosheid (er zijn minder mensen op weg naar hun werk) iets is ingezakt.