Snackkoeriers hoofdredacteur Martine Zuil analyseert in een vraaggesprek samen met John van Holst hoe deze er in is geslaagd van zijn bedrijf een lokaal sterk en succesvol merk te maken. Dagthema is de vraag: ‘ Hoe verleid ik mijn klanten’. John van Holst slaagt daar als geen ander in, hij immer ‘Top of mind’ bij zijn gasten. Aan de basis staan de goede producten, de uitgebreide kaart en de comfortabele inrichting. Maar er is meer. Van Holst staat midden in de samenleving en daardoor gunnen de gasten hem hun klandizie. Hij vertelt aan Martine Zuil hoe hij dat doet.
Verleiden als kunst
De slogan: De ‘kunst van het verleiden, ondernemen met passie’, loopt als een rode draad door het programma. Verleiden doe je door de vijf zintuigen te prikkelen, stelt mMarketing expert Art Frickus die de dag inleidt. Hij vertelt op inspirerende wijze hoe de zintuigen (minimaal drie) te prikkelen om de gasten te verleiden naar jouw bedrijf te komen en hoe je hen dan vervolgens kunt binden.
Workshops
Na de inleiding zijn er steeds drie parallelle workshops waar van zoals hiervoor al gemeld, een met van Holst. Daarnaast zijn ernog twee inspirerende workshops (die door iedereen zijn bij te wonen want het zijn drie sessies) met als titels ‘Jouw snack als “fietsenspringer” en ‘Beleving als verkoopinstrument’. Beleving is bijvoorbeeld ook te creëren met de vitrine. De gast eet en koopt immers ook met zijn ogen. Hoe verander je de vitrine van een voorraadkast in een instrument om te verleiden.
De Nationale Cafetariadag wordt maandag 12 november gehouden in het Culinair Pretpark van Levens in Gilze en duurt van 10.30 tot 16.00 uur. De toegang is gratis. Aanmelden via Nationalecafetariadag.nl