nieuws

Verrassende en verleidende Nationale Cafetaria Dag

Fastfood

De ‘kunst van het verleiden’ stond gisteren centraal tijdens de derde Nationale Cafetaria Dag die is gehouden in het Culinair Pretpark van Levens in Gilze. In een inspirerend betoog van shopper deskundige Art Frickus, en tijdens aantal workshops, kregen de ondernemers naast inspirerende ideeën ook praktische tips aangereikt.

Verrassende en verleidende Nationale Cafetaria Dag

‘Senioren zijn de komende twintig jaar de grootste en meest welvarende doelgroep’, belichtte shopper en marketing deskundige Art Frickus één van de vele kansen die er zijn voor de cafetariasector. Zit die groep in jouw marktgebied, en wil je ze trekken, zul je inrichting, atmosfeer en muziek aan moeten passen. Daarmee zijn immers de zintuigen  te prikkelen.

Zintuigen prikkelen deed ook fooddesigner Anouk van Ranst in de workshop ‘Jouw snack als fietsenspringer’. Ze kleedde  bijvoorbeeld een ‘frikandel speciaal’ aan met een uienmousse en een salsa van tomaat in plaats van de uitjes en curry.

Praktischer was de workshop van John van de Sande en John van de Berkmortelvan SVO. Zij lieten aan de hand van een aantal algemeen geldende regels zien hoe je al op simpele wijzen een vitrine aantrekkelijker kunt maken. ‘Communiceer met je toonbank, verleid met de producten.’

Cafetaria Top 100 winnaar John van Holst is ‘Top of mind’ in Dongen en omgeving. Hij vertelde in een vraaggesprek met Martine Zuil (hoofdredacteur Snackkoerier) hoe dat is geworden en hoe hij dat blijft. Je moet er in ieder geval met twee benen voor in de lokale samenleving staan is de belangrijkste conclusie.

Kijk hier voor een fotoreportage

In Snackkoerier 23 van vrijdag 30 november meer over deze inspirerende dag.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels