nieuws

Australian Homemade kondigt upgrading aan

Fastfood

Alles wordt nieuw bij Australian Homemade. De shops krijgen een make-over. Een koalabeertje wordt ingezet als communicatiemiddel. En er wordt ingezet op drie pijlers; ijs, koffie en chocola.

Australian Homemade kondigt upgrading aan

De zaken in de stedelijke centra krijgen een facelift. Belangrijkste aspect is dat het ijs niet langer meer verstopt zit onder rvs deksels. Er wordt gekozen voor presentatie in open counters. Bij een grondige zelfanalyse bleek dat de winkels de mensen nog beter vanuit de straat moest verleiden.

Daarvoor moeten ook tv-schermen zorgen. Deze hangen tegen de winkelruiten en verkondigen informatie en acties. Het nieuwe communicatiemiddel, een koalabeertje, helpt daarbij. Deze Happy richt zich niet alleen op kinderen, maar ook op vrouwen. Die vormen zo’n 70 procent van alle bezoekers.

Rotterdam Lijnbaan (oktober dit jaar) en Breda (januari 2010) krijgen als eerste een upgrade. Daarna worden de andere winkels fasegewijs opgeknapt. Australian Homemade telt nu achttien winkels (gemiddelde omzet 3,5 ton), nadat er onlangs vijf onrendabele filialen werden gesloten. Er moeten vijf nieuwe winkels in Eindhoven, Haarlem, Amstelveen, Deventer en Amsterdam bij komen.

De directie van Australian Homemade zet met een nieuw beleid voor de komende tien jaar in op drie productgroepen; ijs, koffie en chocola. Vooral de omzet in koffie kan nog flink groeien. De afgelopen jaren was er in dit segment jaarlijks een stijging van 65 procent.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels