Eerste social media ijscoman van Nederland

Eerste social media ijscoman van Nederland

Nederland heeft de eerste 'social media ijscoman'. Marten Schuurman laat via Twitter, Foursquare, Facebook en Hyves op elk moment van de dag weten waar hij zich met zijn ijscokar in Utrecht bevindt.

Interactiviteit staat centraal want klanten kunnen via social media locaties aandragen en hun favoriete ijssmaak doorgeven, laat Schuurman weten. Het mobiele ijsconcept is gebaseerd op drie pijlers: locatie, acties en dialoog.

Via Foursquare krijgen volgers een aantal keer per dag een update waar de ijscokar van Socialijs zich op dat moment bevindt. Schuurman heeft Foursquare gelinkt aan Twitter en Twitter vervolgens weer gelinkt aan Hyves. Op die manier wordt zijn aanwezigheid op een bepaalde plek razendsnel verspreid.

Schuurman, die op 30 april is gestart, biedt via social media allerlei acties aan. Zo krijgen de eerste vijf volgers die een codewoord roepen op Twitter een gratis ijsje. De mayor op Foursquare van de locatie waar Socialijs zich op dat moment bevindt, kan eveneens gratis ijs tegemoet zien.