Haute cuisine bij KFC

Haute cuisine bij KFC

KFC geeft een nieuwe betekenis aan het begrip 'haute cuisine'. KFC-icoon Colonel Sanders bezorgde eergisteren in Chicago hoogstpersoonlijk het nieuwe Everyday Meal aan glazenwassers die op veertig verdiepingen hoogte de ramen lapten.

Om bij de glazenwassers te komen kreeg het KFC-icoon een ‘harnas’ aan en daalde aan een touw 38 verdiepingen af naar de glazenwassers die op de veertigste werkten. Hij bezorgde ze daar, hoog in de lucht, een maaltijd. De actie was bedoeld ter promotie van het nieuwe Everyday Meal, een lunch van $5, waarmee de kipketen de concurrentie aangaat met broodjesketens.

Door klanten bedacht

Het idee voor de actie is van de klanten van KFC afkomstig. Op sociale media als Twitter en Facebook vroeg de keten welke beroepsgroepen het meeste behoefte hadden aan een ‘extreme lunch delivery’. Er kwamen meer dan honderd inzendingen binnen met suggesties, zoals een lunch voor mensen die de lampen vervangen op de top van watertorens en wolkenkrabbers, of voor boomchirurgen. Maar uiteindelijk besloot de keten de Colonel de lucht in te sturen naar een van de meest extreme beroepsgroepen: glazenwassers die de ramen van wolkenkrabbers een beurt geven.