Havermoutpapoorlog in Amerika

Havermoutpapoorlog in Amerika

Fastserviceketen Jamba Juice biedt havermoutpap aan voor slechts $1 in plaats van $2,95 als reactie op een prijsverlaging door Starbucks. De actie is tekenend voor de harde concurrentie op de Amerikaanse ontbijtmarkt.

Klanten kunnen van de aanbieding gebruik maken door een kortingsbon te downloaden van de website www.jambajuice.com. De actie van Jamba Juice komt na een aankondiging van Starbucks dat ze hun havermoutpap gaan aanbieden voor $3,95. die gaat dan vergezeld van een kop koffie. Overigens moeten we bij havermoutpap niet aan een kaal bord denken. De (biologische) pap gaat vergezeld van fruit naar keuze en een krokante zoete topping.

Het ontbijt is een van de eetmomenten waar Amerikaanse fastserviceketens nog groei zien. Dus de concurrentie is hard. McDonald’s is veruit leidend in dit segment. Andere ketens proberen uit alle macht een graantje mee te pikken. Dat gaat gepaard met stevige acties, zoals nu tussen Jamba Juice en Starbucks.