KFC wijzigt slogan 'Finger Lickin'good

KFC wijzigt slogan 'Finger Lickin'good

Fastfoodketen Kentucky Fried Chicken, KFC, vervangt zijn vijftig jaar oude claim dat de kipproducten van het bedrijf 'finger lickin'good' zijn. De wijziging maakt deel uit van een operatie om gezond eten te promoten en het negatieve imago van de fastfoodketen aan te pakken.

De slogan kwam eind jaren vijftig bij toeval tot stand, toen franchisenemer Dave Harman in een reclamespotje kip zat te eten. Een boze kijker belde op omdat Harman zijn vingers aflikte.

Degene die de telefoon opnam, antwoordde dat het voedsel nu eenmaal ‘finger lickin’good’ is. De zin bleef hangen en werd één van de herkenbaarste slogans in de Verenigde Staten.

KFC kiest in de toekomst voor ‘So Good’. Daarmee kan niet alleen de smaak van de producten worden aangeduid, maar kunnen ook de andere kernwaarden van de formule worden gepromoot.

Vanaf september gaat KFC ook de hoeveelheid calorieën bij alle producten op het menu vermelden. De maatregelen zijn genomen in overleg met de anti-obesitas-werkgroep van president Obama.