De mooie cijfers zijn volgens McDonald’s te danken aan de vele investeringen die de keten doet. De investeringen in nieuwe en bestaande restaurants bedroegen in 2011 zo’n 11,1 miljoen euro. In 2012 zal er om en bij 14 miljoen euro geïnvesteerd worden en opent de keten naar verwachting twee nieuwe restaurants. In de 63 restaurants die België telt, één meer dan een jaar eerder, werken zo’n 2.750 mensen.
Lokale markt
2011 stond volgens CEO Stephan de Brouwer in het teken van lokale innovaties zoals de Royal-O-Fish, de Belgo-burger en de McFlurry Cuberdon. Daarmee wordt ingespeeld op de ‘lokale smaak’ met voor Belgen herkenbare, veel gebruikte, ingrediënten. ‘Het is een andere manier om te bewijzen dat we een lokale speler zijn – onder de vlag van een globaal merk.’
Groen imago
Ook in België werk McDonald’s aan een groen en maatschappelijk verantwoord imago. Sinds 2007 gebruikt de keten uitsluitend 100% groene energie, het energiegebruik is daardoor ondanks de groei van het bedrijf sinds 2001 met 15% verminderd. De verpakkingen bestaan uit minstens 89% gerecycleerd materiaal, de frituurolie wordt verwerkt tot biodiesel en het afval wordt in 7 gescheiden deelstromen opgehaald.