Eigenaar Marcel kan er niet over uit. ‘Het was een vaste klant van ons. En dan om twee frikandellen speciaal zo door het lint gaan! Hij ging helemaal uit zijn dak. Begon ons vreselijk uit te schelden. Ik zou waardeloos personeel hebben en ik zou een slechte eigenaar zijn. Toen een medewerker zei dat-ie een beetje rustig moest doen, ging-ie uit zijn dak en haalde hij uit.’ Hij vertelt dit tegen een verslaggever van het Algemeen Dagblad.
Frikandel vergeten
De klant kwam al jaren iedere week in zijn zaak. Ook deze keer had de klant met zijn vrouw een halfuur aan een tafeltje zitten eten, voordat hij tijdens het afrekenen ruzie ging maken.
‘Dit heb ik in de acht jaar dat ik hier zit, niet eerder meegemaakt. Natuurlijk heb je wel eens een meningsverschil. En echt, ik vergeet wel vaker een frikandelletje. Maar dit slaat alles.’
Snackverbod
De klant heeft een nacht op het politiebureau doorgebracht. De eigenaar heeft aangifte gedaan van mishandeling en sprak met de politie ook nog over een eventueel ‘snackbarverbod’ voor de agressieve man.
‘Ik weet nog niet hoe ik hiermee om moet gaan,’ zegt de eigenaar. ‘Na zijn uitbarsting kalmeerde de klant wel en had hij erge spijt. Hij zei ook nog: ‘Nu kan ik hier nooit meer komen.’ Tja. Als hij over een maand of wat toch komt opdagen, zal ik in elk geval eerst een hartig woordje met hem spreken, voordat ik beslis of hij nog in mijn zaak mag komen.’