nieuws

Starbucks introduceert eigen energiedrank

Fastfood

Koffieketen Starbucks komt met een eigen energiedrank onder de naam Starbucks Refresher. De keten wil een graantje meepikken van de markt voor energiedrankjes die vorig jaar met 16 procent groeide en $8 miljard groot is.

Starbucks introduceert eigen energiedrank

De drankjes, die op termijn wereldwijd verkrijgbaar worden, zijn een mix van vruchtensappen en een (groen) koffie-extract. Ze bieden volgens Starbucks een ‘milde en frisse’ smaak en natuurlijke cafeïne. De drankjes hebben 60 kilocalorieën per blikje en ze komen vooralsnog in drie smaken, waaronder aardbei met lemon, en sinas met meloen.

Eind april moet het drankje bij meer dan 160.000 distributiepunten in de VS, waaronder supermarkten en gemakswinkels, in het schap staan. Het is de bedoeling de energiedrank wereldwijd te introduceren. Wanneer Nederland aan de beurt is, is nog niet bekend.

Starbucks probeert met dit soort introducties het aanbod te verbreden om op nog meer momenten van de dag relevant te zijn. Vorig jaar kocht Starbucks ook al het Evolution Fresh juice merk om daarmee het aanbod aan sappen te vergroten. Deze week wordt in Amerika voor het eerst een compleet menuutje met de sappen aangeboden.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels