Verantwoord Frituren verkrijgbaar in het Chinees

Verantwoord Frituren verkrijgbaar in het Chinees

Chinese cafetariahouders in ons land frituren nog veelal met vast frituurvet. Daar moet verandering in komen. Dat vinden KHN en het Voorlichtingsbureau Margarine, Vetten en Oliën (MVO). Daarom is de campagne Verantwoord Frituren nu ook verkrijgbaar in het Chinees.

Uit recent onderzoek van KHN blijkt dat 15 procent van de cafetaria’s inmiddels wordt gerund door ondernemers van Chinese afkomst. Een groot deel daarvan is nog niet overgestapt op vloeibaar frituurvet. Voor KHN en MVO reden om de informatie van de omvangrijke actie Verantwoord Frituren nu ook aan te bieden in het Chinees.

KHN en MVO hopen zo meer cafetaria’s over de streep te trekken om te frituren met vloeibaar vet en zo de branche een gezonder imago te geven. Chinese cafetariahouders kunnen via bij sectormanager Li Ping Lin (l.lin@horeca.org) van KHN een aanmeldingsformulier opvragen.

De campagne Verantwoord Frituren startte in 2004 en heeft als doel het gebruik van vloeibaar frituurvet te bevorderen. Deze vetsoort bevat goede onverzadigde vetzuren, die het risico op hart- en vaatziekten verlagen. Inmiddels nemen ruim 1350 cafetariaondernemers deel aan de campagne. Dat is 26 procent van alle cafetaria’s in ons land.

Download hier de Chinese versie van de de campagne als Pdf-bestand.

Foto: Niels de Vries