Warme douche voor cafetariahoudster

Warme douche voor cafetariahoudster

Willy Grit van Snackerie de Haven uit Hattem heeft 'De Warmste Douche 2006' van het Tros consumentenprogramma Radar gewonnen.Een prijs voor bedrijven die extreem goede service leveren.

‘Hier ben ik verschrikkelijk blij mee’, zegt Grit enthousiast. Ze kreeg de prijs omdat ze op een koude februaridag gratis koffie uitdeelde aan autorijders, die al uren in de sneeuw vaststonden. ‘Ik kreeg zo’n medelijden met die mensen. Er waren erbij die al drie uur in de file stonden.’

Nadat ze door een filerijdster was genomineerd leverde de actie Grit de wekelijkse Warme Douche van het TV-programma op. Aan het eind van het televisieseizoen wordt door alle Radar-kijkers een algeheel winnaar gekozen. Die konden de geste van de cafetariahoudster ook wel waarderen. Massaal werd op De Haven gestemd, en Grit haalde tijdens een tv-uitzending op 5 juni maar liefst 36 procent van de stemmen.Ze eindigde daarmee ruim boven grote bedrijven als Telfort, Harting Bank en TDK.

Sindsdien is het in de cafetaria een stuk drukker, vertelt Grit enthousiast. ‘Betere reclame voor je zaak kan je niet hebben. Er zijn zelfs dagjesmensen die de uitzending hebben gezien en speciaal hierom in de zaak komen. We hebben echt meer klandizie’, zegt ze enigszins verbaasd.’

Service verlenen zit Grit in het bloed. ‘We maken in de cafetaria nog een praatje met de klant. We leggen de nadruk op het sociale contact en daardoor krijgen de gasten het gevoel dat ze worden gewaardeerd.’