nieuws

Wendy’s scoort met eigen filmserie

Fastfood

Het Amerikaanse fastfoodbedrijf Wendy’s heeft de derde en laatste aflevering van een filmserie gepubliceerd. Bijzonder is dat de input van de films afkomstig is van consumenten.

Wendy’s scoort met eigen filmserie
Wendy’s scoort met eigen filmserie

De laatste korte film ‘L’Estrella de la Toscana’ is deze week door Wendy’s geplaatst op YouTube en Facebook. In de filmserie viert Wendy’s haar nieuwe Toscaanse kip op een ciabatta.

De films brengt de kijker terug in het Italië van de jaren zestig van de vorige eeuw. De teksten voor de films zijn bedacht door fans. Die konden in april en mei via sociale media suggesties voor ondertiteling doorgeven. Wendy’s kreeg ruim 34.000 inzendingen binnen op de oproep.

De video’s kunnen op veel belangstelling rekenen. De eerste aflevering, die op 9 mei werd gepubliceerd, is op YouTube al meer dan één miljoen keer bekeken. De tweede aflevering ging 19 mei online en de laatste op 29 mei.

 

Bekijk hier aflevering 1.

 

Bekijk hier aflevering 2.

 

Bekijk hier aflevering 3.