nieuws

McDonald’s breidt ontbijtassortiment uit

Fastfood

McDonald’s heeft het ontbijtassortiment uitgebreid met zes nieuwe producten. Nederlands grootste horecabedrijf liet vorig jaar april al weten het percentage omzet uit de ochtendmaaltijd in twee tot drie jaar te willen verdubbelen.

McDonald’s breidt ontbijtassortiment uit
McDonald’s breidt ontbijtassortiment uit

Sinds deze week kunnen gasten in de Nederlandse vestigingen van McDonald’s kiezen uit zes extra producten in het ontbijtassortiment.

Fruitdranken

Het gaat om een Kaiserbroodje kaas met tomaat, een Kaiserbroodje ham-kaas met tomaat, scrambled eggs, yoghurt en krokante muesli, vers fruit en twee verschillende fruitdranken.

Omzet verdubbelen

Vorig jaar april introduceerde Nederlands grootste horecabedrijf een geheel vernieuwd ontbijtassortiment en algemeen directeur Jo Sempels liet toen weten in te zetten op een verdubbeling van deze omzet.

‘Zo’n 4 tot 5 procent van onze totaalomzet realiseren we op dit moment met ontbijt’, aldus Sempels destijds. ‘In twee tot drie jaar moet dat 8 tot 10 procent worden.’

Tien producten

Het ontbijtassortiment telt nu tien keuzes. Deze producten worden aangeboden vanaf €1,95 of in combinatie met een van de aangeboden dranken vanaf €2,95.

Horeca Top 100

McDonald’s Nederland voert de jaarlijkse Misset Horeca Top 100 grootste bedrijven en merken (al jaren) aan. Over 2013 realiseerde de onderneming een omzet van €644 miljoen.