Week van de Biologische Snacks krijgt vervolg

Week van de Biologische Snacks krijgt vervolg
Marco Agema, voorloper duurzaam ondernemen.

De Week van de Biologische Snacks krijgt een vervolg. In februari 2016 komt de tweede editie er aan. De initiatiefnemers hopen op meer deelnemers dan bij de eerste editie, eind 2014.

Twee bekende en ambitieuze fastservice-ondernemers in het noorden van Nederland hebben hiertoe de handen ineen geslagen. Jan Willems van Alida's Smulpaleis in Roden en Marco Agema van Friet van Piet in Groningen.

Voor Willems zijn biologische snacks 'iets erbij'. Voor Agema is biologisch een principezaak: 'Wie zich als ondernemer niet bewust is van wat er om hem heen gebeurt, blijft stilstaan. En dat is funest voor je omzet.'

Biologisch

Biologische snacks zijn gemaakt van vlees van dieren met een beter leven achter zich. Wat niet wil zeggen dat biologisch ook direct milieuvriendelijker is. Willems: 'Nee. Zeker niet. Biologische geteeld vee leeft gezonder, beter en langer dan beesten die supersnel naar de slachtbank worden geleid. Maar omdat ze aanzienlijk langer leven, en beter, maar ook meer eten, poepen ze ook meer. En dat is voor het milieu natuurlijk weer minder.'

Geen gelikte campagne

Het weerhoudt beide mannen er niet van collega's warm te maken ook biologische snacks aan te bieden. Willems: 'De keus is steeds breder en beter. Bij de eerste editie hadden we nog niet veel deelnemers. We hadden ook geen gelikte campagne. Dat hebben we nog steeds niet. Maar door onze eigen campagne tijdig te starten hopen dat zich vanuit ons brede netwerk veel collega's bij ons zullen aansluiten.'

De Week van de Biologische Snacks vindt plaats van 22 tot en met 28 februari 2016. Ondernemers die meer informatie willen kunnen met beide mannen contact opnemen via de website van ieders bedrijf.

In Snackkoerier nr. 22 een inspirerend verhaal met deze twee bewuste fastserviceondernemers.