nieuws

Frituurbedrijven in actie voor War Child

Fastfood

Nederlandse frituurbedrijven gaan zich met War Child inzetten voor kinderen in oorlogsgebieden. Vanaf 5 mei, Bevrijdingsdag, kunnen consumenten voor €0,20 een speciaal ontworpen houten frietvorkje kopen, waarmee ze van hun patatje een ‘Frietje Vrede’ maken.

Frituurbedrijven in actie voor War Child

Op 5 mei viert Nederland 70 jaar bevrijding en starten cafetaria’s en War Child de actie ‘Maak van je patatje een Frietje Vrede’.

Frietje Vrede

Consumenten betalen €0,20 voor een speciaal ontworpen houten vorkje en maken van hun patatje op die manier een Frietje Vrede.

ProFri

De actie is een initiatief van War Child, dat vakvereniging ProFri en het Nederlands Frituurcentrum benaderde voor ondersteuning.

Vredesvorkjes

Belangstellende ondernemers – ook niet ProFri-leden – kunnen voor €150 een basispakket kopen met daarin 500 vredesvorkjes en promotiemateriaal.

‘Als alle vorkjes worden verkocht, dan betekent dit dat ondernemers zelf voor €50 bijdragen aan het goede doel’, aldus ProFri-directeur Frans van Rooij.


In de editie van Snackkoerier die zaterdag 7 maart verschijnt meer informatie over de actie voor het goede doel.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels