Week van de Friet krijgt vervolg

Week van de Friet krijgt vervolg

Ook in 2015 komt er een Nationale Week van de Friet. Deze is inmiddels vol in voorbereiding.

Organisator vakvereniging ProFri zal van 3 t/m 11 oktober de focus nog sterker leggen op de twee belangrijkste doelstellingen van die week: het bijdragen aan meer kennis en achtergronden over friet bij het publiek. En het als branche stap voor stap werken aan imagoverbetering van het product friet en van professionele frituurbedrijven.
De Week van de Friet komt ook dit jaar tot stand door samenwerking van deelnemende frituurbedrijven, formulehuizen, aardappelverwerkende bedrijven en andere toeleveranciers.

Kosten
ProFri verwacht dat er ten opzichte van 2014 wederom rond 800 frituurbedrijven zullen deelnemen. Frans van Rooij van ProFri: ‘We rekenen op minimaal hetzelfde aantal deelnemende bedrijven en zetten dit jaar in op sterke activatie van de Week van de Friet op de locaties van de deelnemers.’
De kosten voor deelname blijven gelijk: € 50,- voor leden van ProFri en € 75,- voor niet-leden. Hiervoor ontvangen de deelnemers een basis-promotiepakket, adviezen en tips, een perskit en diverse digitale bestanden om de actieweek lokaal onder de aandacht te brengen.
Met een aantal formulehuizen zijn aparte afspraken gemaakt. Naast de lokale activiteiten worden een website, diverse wedstrijden, een Facebookpagina en een digitaal magazine ontwikkeld.

Webshop
Voor die deelnemers die de Week van de Friet uitbundig naar buiten willen brengen, zijn er tegen betaling diverse aanvullende materialen verktijgbaar. Dit gaat van buttons en ballonnen tot draagtassen en vlaggenlijnen. Van Rooij: ‘Hiertoe hebben we een speciale webshop gemaakt,  waarin alle te bestellen materialen zijn opgenomen. We hebben ervaren dat we de ondernemers deze materialen niet moeten opdringen, maar dat cafetariahouders die er bewust voor kiezen de middelen ook enthousiast gebruiken en in hun zaak uitbundig aandacht schenken aan de actieweek. Klanten waarderen dit.'