nieuws

Snackomzet Zwarte Cross piekt

Fastfood

Eigenaar Luc Domhof van snackleverancier De Timp uit Zieuwent is dik tevreden over het verloop van de 19e Zwarte Cross, afgelopen weekend in Lichtenvoorde.

Snackomzet Zwarte Cross piekt
snackdrukte tijdens de Zwarte Cross 2015 – fotograaf: Bert Rozema.

De Timp is met 27 verkooppunten hofleverancier van het festival. Het event werd dit jaar bezocht door 197.000 bezoekers. Zaterdag dreigde de regen even roet in de snackomzet te gooien. ‘Mensen met kinderen verlaten dan het terrein, die gaan lekker naar huis’, aldus Domhof.

Maar de omzet werd meer dan goed gemaakt door het recordaantal bezoekers. Domhof had afgelopen weekend tijdens de Zwarte Cross 320 medewerkers aan het werk. ‘Al onze vaste medewerkers beheren hun eigen Timpplaza. Ze zijn als het ware een weekend lang directeur over hun eigen kramen. Ik ben enorm trots, elk jaar weer, op deze mensen en op die honderden ingehuurde mensen’, aldus de tevreden ondernemer.

De Timp verzorgt behalve friet en snacks over het complete terrein, ook het ontbijt voor de duizenden campinggasten. ‘Ook vandaag (maandag 27 juli – ES) gaat de verkoop vrolijk door. Er zijn nog duizenden mensen op het terrein die in de loop van de dag vertrekken.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels