McDonald's weigert McWhopper

McDonald's weigert McWhopper

Hamburgerreus McDonald's heeft de uitnodiging van concurrent Burger King, om mee te doen in een gezamenlijk hamburgerproject, zonder pardon afgewezen.

Dat meldt de ceo van McDonald's, Steve Easterbrook, op FaceBook. Het afwimpelen van het plan levert McDonald's wereldwijd een storm van kritiek op van bezoekers en marketeers. De Nederlandse marketingsite Dutch Cowboys spreekt zelfs van 'de marketingblunder van het jaar'.

Eerder deze week lanceerde Burger King het opmerkelijke plan om gedurende één dag, 21 september, de Dag van de Vrede, samen met McDonald's een splinternieuwe burger te lanceren en verkopen, de McWhopper. Deze zou slechts op één plek te koop zijn, ergens op een parkeerplaats midden tussen een McDonald's en een Burger King in Atlanta.

Fusieburger
De McWhopper had een kruising moeten worden tussen de Whopper (De bekendste hamburger van Burger King) en de Big Mac (De bekendste burger van McDonald’s).
Om het plan onder de aandacht te brengen lanceerde Burger King alvast een website en een speciale promotiefilm.

Easterbrook vond het allemaal maar flauwekul: 'Jullie hadden me ook gewoon even kunnen bellen.'