nieuws

Cafetaria Top 100 Publieksprijswinnaar: ‘Social media bewijst meerwaarde’

Fastfood 2520

Met een overweldigende meerderheid van stemmen won Snack- en Broodjeshuis Jongman uit Assen de Cafetaria Top 100 Publieksprijs. Een emotioneel team onder leiding van nieuwbakken eigenaar Johan Arends nam de prijs in Studio 21 in Hilversum in ontvangst. ‘Met dank aan social media en onze klanten, waarvan zo’n 95 procent ‘vast’ is.’

Cafetaria Top 100 Publieksprijswinnaar: ‘Social media bewijst meerwaarde’

Een beetje beduusd, zo mag je de gemoedstoestand van Johan Arends, zo vlak na de bekendmaking van de Cafetaria Top 100 wel noemen. Zijn Snack- en Broodjeshuis Jongman uit Assen heeft zojuist met een overweldigende meerderheid aan stemmen de Publieksprijs 2016 gewonnen. ‘Het was behoorlijk spannend, maar nu is de ontlading er, aldus Arends, die een jaar geleden de zaak van zijn vader overnam.

Externe partij voor social media

‘De zaak zit al 47 jaar in de familie’, vervolgd Arends. ‘Maar mijn vader heeft helemaal niks met social media.’ Arends zelf wel. ‘Maar ik vind dat wanneer je met social media begint, je dit serieus moet aanpakken. En ik vond het direct al moeilijk te combineren met mijn gewone werkzaamheden.’ Reden voor de jonge ondernemer om er speciaal iemand voor in te huren. ‘Een extern iemand die zich vooral bezighoudt met Facebook.’

Meerwaarde bewezen

En dat dit geloond heeft, blijkt uit het feit dat Snack- en Broodjeshuis Jongmans met 2939 stemmen ruim won. Arends: ‘Na de tweede tussenstand stonden we op plek 2, en toen zijn we er flink aan gaan trekken.’ Of social media nu ook vaker ingezet gaat worden in de ‘gewone bedrijfsvoering’? ‘Dat lijkt me wel’, beaamt Arends. ‘Social media heeft haar meerwaarde voor de zaak wel bewezen. Dus dat gaan we vaker meenemen.’

95 procent vaste klant

Overigens wil Arends het winnen van de Cafetaria Top 100 Publieksprijs niet louter en alleen ophangen en de kracht van social media. ‘We hebben ook lokale media benaderd en duidelijk gemaakt waar we mee bezig zijn. Maar de stemmen komen natuurlijk van onze klanten en die zijn heel loyaal naar ons toe. Ik schat dat 95 procent van de mensen die bij ons in de zaak komen, vaste klant zijn. Dus daar zit zeker ook reden voor de winst van deze prijs’, besluit de Drentenaar, die overigens in de Cafetaria Top 100-lijst op plek 77 eindigde.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels