Plaza en Big Snack zien omzet toenemen

Plaza en Big Snack zien omzet toenemen
Plaza Le Patat in Aarle-Rixtel (foto: Rene van den Heuvel)

De Sligro-formules Plaza en Big Snack hebben een goed jaar achter de rug. Het aantal leden bleef gelijk en de omzet van de aangesloten ondernemers steeg gemiddeld tussen de 5 en 10 procent.

Hoofd formule huis Arend-jan Diephuis is tevreden over 2016. ‘De meeste cafetaria’s hebben een mooie plus gerealiseerd. Het herstel heeft zich doorgezet. De omzetstijging is conform de markt. Ook voor het komend jaar zijn de verwachtingen positief.’ Het aantal aangesloten leden bleef het afgelopen jaar stabiel. Big Snack telt 102 bedrijven, terwijl Plaza 83 vestigingen heeft. ‘Groei is geen doel op zich’, benadrukt Diephuis. ‘Kwantiteit zegt niet zoveel. Het is belangrijker om er kwalitatief op vooruit te gaan.’

Samenwerking

Eind 2015 koos Sligro voor een nog actievere houding richting formules. ‘De samenwerking tussen groothandel, formulehuis en de ondernemers is geïntensiveerd’, aldus Diephuis. ‘We luisteren nog beter naar elkaar en doen er alles aan om ondernemers te ondersteunen. Dat heeft geresulteerd in meer omzet en rendement.’

Meer aandacht voor schotels

Wat brengt het komende jaar voor Sligro? Diephuis: ‘In 2017 krijgen bij Plaza menu’s en schotels nog meer aandacht, ze ondergaan een upgrade. Bij Big Snack wordt de burger gepromoot.’ Verder is het in zijn algemeenheid de bedoeling om fastcasual een impuls te geven.

Lees meer over de formules van Sligro en de formuledag van Plaza en Big Snack binnenkort in Snackkoerier.