nieuws

Milde reactie’s op Friettest AD

Fastfood 50

De reactie’s van cafetariahouders op de AD Friettest 2016, zijn een stuk milder van toon, dan een jaar geleden, na de uitslag van die test in 2015. 

Milde reactie’s op Friettest AD
Koen, Larissa en Wouter van der Haar van de Ermelosche Fritezaak, trotse winnaars van de AD Friettest 2016.

Vorig jaar buitelden ondernemers op sociale media over elkaar heen, om hun ongenoegen over de uitslag, en dan met name over de bijbehorende commentaren, te laten blijken.

ProFri

Ook brancheorganisatie ProFri toont zich op een speciaal daarvoor in het leven geroepen website dit jaar milder in haar oordeel. Vorig jaar nog dreigde diezelfde club naar aanleiding van de test, met een gang naar de Raad voor de Journalistiek.

Wel wil ProFri in gesprek met het Centrum voor Smaakonderzoek, dat betrokken wordt bij de AD-test. Ook wordt over de test mogelijk contact gezocht met de directie van het AD.

ProFri blijft bij haar standpunt dat het vergelijken van verse- met diepvriesfriet hetzelfde is als het vergelijken van appels met peren.

Kwaliteit

De mildheid in de reacties kan worden verklaard door het feit dat de kwaliteit van de friet door de ogen van het AD-testpanel dit jaar beter was dan ooit. En door het feit dat de friet dit jaar voor publicatie per adres voor het eerst niet één, maar twee, en soms zelfs drie keer, werd gekeurd.

Ook mag worden vastgesteld dat het commentaar op cafetaria’s, waar volgens het AD geen goede friet gebakken wordt, dit keer minder hard en cynisch is dan de jaren ervoor.

Lees hier een bloemlezing uit de reacties op de veelbesproken test.

 

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels