artikel

Mijn 2011: Jeroen van den Brink

Horeca

Bedrijf: Dining City – Restaurant Week in Amsterdam
Functie: managing director

Mijn 2011: Jeroen van den Brink

Wat is het persoonlijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Het rennen van de New York Marathon op 6 november. Ik ben op 1 januari 2011 begonnen met joggen, gewoon als een goed voornemen. Ik kreeg de smaak te pakken en tien maanden later liep ik de marathon in 4.02 uur. Een onvergetelijke ervaring. Volgend jaar ga ik ‘m weer lopen en dan is de streeftijd onder de vier uur.

Wat is het zakelijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Het internationale succes van de Restaurant Week. Wij organiseren deze nu in acht andere landen en het is overal een succes. Inmiddels doet de Restaurant Week meer dan 1 miljoen reserveringen wereldwijd.

Welk rapportcijfer geef je 2011?

Zakelijk gezien een 6+. Begin 2011 had ik echt het gevoel dat het beter ging met de economie. Maar nadat de problemen in mei in Griekenland aan het licht kwamen, grepen de angst en crisis als een virus om zich heen. Mensen gaan veel minder uit eten en die gevolgen voelen wij ook.

Welke internationale trends uit de horecabranche doen in 2012 Nederland aan?

Online reserveren voor restaurants zal steeds groter worden. Met name door het mobiele internet op smartphones en tablets, verwacht ik een zeer grote stijging. Tevens denk ik dat de actiecultuur zoals die in de Verenigde Staten heerst, nog groter wordt. Als restauranteigenaar kan ik begrijpen dat men ‘actiemoe’ wordt, maar als gasten dat ‘willen’ moet je als restaurant mee om te kunnen overleven.

Welke drie zakelijke doelen heb je je voor 2012 gesteld?

1) Meer waarde toevoegen voor de restaurants die klant zijn bij DiningCity door een nauwe samenwerking en op maat gemaakte acties.

2) Groei van het aantal deelnemende restaurants met 35 procent wereldwijd.

3) Plezier houden in wat we doen!