artikel

Unilever met ‘Verleidelijk lekker’ programma op Horecava 2013

Horeca

Om te bewijzen dat gezond ook heel lekker kan zijn, laten Unilever Food Solutions samen met o.a. New York Pizza en Franchise Friendly Concepts op de komende Horecava zien hoe je door een paar kleine aanpassingen gerechten gezond en nog steeds verleidelijk lekker kunt klaarmaken.

Unilever met ‘Verleidelijk lekker’ programma op Horecava 2013
Unilever met ‘Verleidelijk lekker’ programma op Horecava 2013

Mensen willen gezondere opties als ze buitenshuis eten, maar een gezondere optie klinkt vaak minder lekker, te duur en niet ‘genoeg vullend’. Als je mensen de keuze laat, willen ze niet een gerecht dat 100% gezond is, maar ze willen een ‘iets gezondere’ versie van hun favoriete gerecht. Dit blijkt uit het World Menu Report, een jaarlijks onderzoek naar consumentengedrag en -behoefte met betrekking tot eten buitenshuis, dat Unilever Food Solutions onlangs in 10 landen uitvoerde onder 5.000 consumenten.

Uit het onderzoek blijkt onder andere dat 66% van de ondervraagden in een restaurant vaak naar de gezondere optie op een menu kijkt. 72% wil zichzelf graag verwennen als ze buitenshuis eten. Ze willen het beste van twee werelden – gezondere opties op het menu én zichzelf trakteren als ze uit eten gaan.

Obesitasproblematiek
Naar aanleiding van de bevindingen van het onderzoek introduceerde Unilever Food Solutions het ‘Verleidelijk lekker’- programma waarmee zij chefs en horeca- en cateringondernemers helpen kleine veranderingen in menu’s aan te brengen om zo hun gasten te helpen een gezondere maaltijd te kiezen. Door bijvoorbeeld minder vet en meer groente te gebruiken wordt een maaltijd al snel een stuk gezonder. Ook wordt gekeken naar de presentatie en de beschrijving van de gerechten op het menu. Deze kleine acties zullen samen een groot verschil maken voor de gezondheid van mensen die buitenshuis eten en helpt hiermee de groter wordende obesitasproblematiek aan te pakken.

Het ‘Verleidelijk lekker’ programma werd deze zomer gelanceerd tijdens Dance Valley waar topchef Onno Kokmeijer (Ciel Bleu, 2-sterren, Amsterdam) festivalbezoekers vanuit de ‘Verleidelijk Lekker’ foodtruck trakteerde op gezond streetfood.

Over Unilever Food Solutions
Unilever Food Solutions biedt (bedrijfs)restaurants over de hele wereld culinaire en nutritionele inspiratie. Met hun ruime ervaring – sinds 1880 – helpt Unilever Food Solutions chef-koks met het bereiden van nutritioneel evenwichtige en lekkere maaltijden waarbij gasten zich goed voelen en blijven terugkomen.