artikel

Mijn 2011: Dries van der Vossen

Horeca

Bedrijf: Bilderberg
Functie: Directeur

Mijn 2011: Dries van der Vossen

Wat is het persoonlijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Uiteraard het eindexamen van mijn oudste dochter en de 16e verjaardag van mijn jongste dochter.

Wat is het zakelijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

De introductie van het nieuwe zakelijke product Bilderberg Business, gericht op de vergadermarkt. En een aantal prachtige contracten die gesloten zijn in het laatste kwartaal en een mooie start vormen voor 2012.

Welk rapportcijfer geef je 2011 en waarom?

Een heel mager zesje. Het negatieve sentiment in Nederland wat een impact heeft op onze industrie. Overigens denk ik dat de huidige markt de realiteit is voor de komende jaren en we het daarmee moeten doen.

Welke internationale trends uit de horecabranche doen in 2012 Nederland aan?

- Duurzaamheid op het gebied van design, materialen en technologie.

- Gasten zijn op zoek naar beleving, eten is daar onderdeel van. Aandacht voor lokale produkten in combinatie met gezond en lekker eten.

- Impact van social media in het uiten van de waardering door gasten

Welke drie zakelijke doelen heb je je voor 2012 gesteld?

1) Zeer grote focus op markting en sales, zichtbaarheid in de markt van het merk en zeer veel aandacht voor onze bestaande en nieuwe klanten.

2) Terugdringen van de distributiekosten per room sold

3) Focus op kwaliteit en dat terug zien in de waardering van onze gasten en daardoor Bilderberg het voorkeursmerk in Nederland is voor de zakelijke en leisure gast.