artikel

Mijn 2011: Robert-Jan Woltering

Horeca

Bedrijf: Sofitel Legend The Grand in Amsterdam
Functie: general manager

Mijn 2011: Robert-Jan Woltering

Wat is het persoonlijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Er zijn diverse hoogtepunten, zoals de voltooiing van de 50 miljoen kostende verbouwing van het hotel, de lancering van het Legend-brand met The Grand als eerste Legend-hotel in Europa en het feit dat wij in 2011 vier keer zijn verkozen tot beste hotel van Nederland: twee keer door gastgerelateerde organisaties en twee keer door travel trade gerelateerde organisaties.

Wat is het zakelijke hoogtepunt van het afgelopen jaar?

Zowel topline als bottomline de gebudgetteerde resultaten behaald, dit gecombineerd met een buitengewoon hoge guest satisfaction en een stijging van 10 punten in onze mystery guest audit.

Welk rapportcijfer geef je 2011?

Persoonlijk een 9 om de bovenstaande redenen, maar bovenal vanwege het feit dat ik nog lekker in Amsterdam kan blijven en mee kan genieten van het succes van Sofitel Legend The Grand Amsterdam.

Welke internationale trends uit de horecabranche doen in 2012 Nederland aan?

In 2012 zullen we zien dat er steeds meer vrije tijd komt en ik verwacht dan ook dat de luxury traveller ervoor gaat zorgen dat de suitebezetting enorm stijgt. Verder zal door druk op de financiële markten de corporate travel afnemen. De gunstige dollar/euro-koers zal zorgen voor meer traffic uit de VS.

Welke drie zakelijke doelen heb je je voor 2012 gesteld?

1) Een toename van 5 punten in onze Guest Satisfaction Survey

2) We hopen in 2012 nog steeds bij de beste van Nederland te horen.

3) Sofitel Legend The Grand Amsterdam bij de 25 beste hotels van Europa positioneren.