artikel

Tips jury Dutch Hotel Award

Horeca

Het management van het Delta Hotel in Vlaardingen is de winnaar van de Dutch Hotel Award 2004. Een prestatie die is toe te schrijven aan de kwaliteiten en de bezieling van het team. Wilt u zelf volgend jaar ook meedoen aan deze wedstrijd? Bekijk dan nu de tips van de jury van de Dutch Hotel Award. Wellicht dat uw team volgend jaar naar huis gaat met deze prijs…

Tips jury Dutch Hotel Award

  • Belangrijk naar de toekomst blijft om te blijven innoveren en investeren in concepten, mensen en het product.
  • Communicatie naar de zakelijke markt. De jury is van oordeel dat door meer gerichte actie meer omzet in het corporate segment kan worden gegenereerd. Verder: Pas op dat de aandacht over de doelgroepen proportioneel blijft: niet meer aandacht besteden aan de particuliere markt dan nu het geval is.
  • De boekingskanalen kunnen verder worden uitgebouwd: de kennis en gebruik van distributie via internet kan worden vergroot.
  • Blijf werken aan het imago en de lokale bekendheid. Kijk uit dat de drempel niet wordt verhoogd.
  • Interne sales: hoewel goed (bij inchecken hotel: ‘wij hebben een tafel voor u gereserveerd’) kan nog meer uit de faciliteiten worden gehaald. Zo zou de wijnkelder als aperitiefruimte actief moeten worden aangeboden.
  • Airco op de kamers is op termijn onvermijdelijk.
  • Op het scherp van de snede werken is prima en levert in gros van de gevallen veel op. Een zwakte is echter het grote aantal taken van de financial controller. Zijn kennis is zo groot en uniek dat het gevaar is dat als hij door ziekte of externe promotie wegvalt er een groot gat valt.
  • Het energieverbruik is hoog.