artikel

Horeca Top 100 2014 nr.11: HMSHost Schiphol Airport

Horeca

Weer een goed jaar voor HMS Host, dé horecaexploitant op Schiphol. Veel van de nieuwe locaties die werden geopend, kenden een vliegende start.

Begin januari was daar Kiosco Comunal. In februari gevolgd door de opening van de Harvest Market op de D-Pier, een concept waar lokale lekkernijen centraal staan. In juni weer twee nieuwe locaties: een Starbucks op de BC-Pier, de zesde op Schiphol, gevolgd door de Hello Goodbye Bar op Plaza. Als laatste was daar in september KioskD27 geopend. Een verkooppunt dat voortborduurt op de toenemende vraag naar f&b-concepten op de pieren. Het gastvrijheidsprogramma Be My Guest werd geïntroduceerd, de opvolger van het bekende Fish!
Ongeveer €6 miljoen wordt dit jaar gestoken in de ontwikkeling van weer zeven nieuwe concepten. Ook als je niet hoeft te vliegen, maakt HMS het leuk op Schiphol.

Vestigingen: 1

Omzet: €107 miljoen (€105 miljoen) ▲2,5 %

Rapportcijfer: 8 / economisch klimaat: 7

Verwachte omzetgroei: 0 tot 3%

www.netherlands.hmshost.com