artikel

Horeca Top 100 2014 nr. 3: NS Stations Retail

Horeca

AH to go, De Broodzaak, Burger King, Hema, Julia’s, Kiosk, Rituals, Smullers, Sissy-Boy en Starbucks. We komen ze tegen op NS stations. In totaal heeft NS Retail twintig formules waarbij ze retail en horeca combineren. Als ergens sprake is van het mixen van markten, dan is wel op de Nederlandse stations.

In het jaarverslag 2013 meldt NS Stations een lichte omzetstijging naar €359 miljoen, maar daarin zitten ook de retailformules. Naar onze inschatting zal de food- en horecaomzet zo’n €315 miljoen zijn. Helaas verstrekt NS Stations geen uitgesplitste omzetcijfers.

Op de website stelt NS Retail dat comfort het uitgangspunt voor uitbreiding van de non-foodformules is. Daarnaast investeert NS in personeel. Zo ging in 2013 een mbo-opleiding voor vijf formules op treinsstations van start.

Vestigingen: 356

Omzet €315 miljoen (€345 miljoen) ▼8,7%

Rapportcijfer: NB/ Economisch klimaat: NB

Verwachte omzetgroei: NB

www.retailstations.nl