artikel

Horeca Top 100 2014 nr. 8: NH Hotel Group

Horeca

Sinds 1 januari heet NH Hoteles officieel 
NH Hotel Group. Managing director Maarten Markus voorspelt in 2014 een omzetgroei, terwijl de hotelgroep in Nederland jaar op jaar omzet zag wegvloeien.

Er is weer financiële armslag en de vooruitzichten voor de groep zijn goed, als we Markus mogen geloven. Intern is de boel opgefrist en dat straalt ook naar buiten. Er worden zelfs drie nieuwe vestigingen geprognotiseerd, iets wat in de voorbije jaren van consolideren ondenkbaar was. €30 miljoen wil Markus gaan investeren in Nederland. En dat is nog exclusief de verbouwing van Krasnapolsky. Die wordt in de huidige sale & manage-back constructie volledig betaald door de nieuwe eigenaar van de stenen. NH heeft een vijfjarenplan neergelegd om onder meer met marketing de vier afzonderlijke merken meer onder de aandacht te krijgen.

Vestigingen: 36

Omzet: €216 miljoen (€221 miljoen) ▼2,3%

Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 6

Verwachte omzetgroei: 4%

www.nh-hotels.com