artikel

Horeca Top 100 2014 nr. 9: Louvre Hotels Group

Horeca

Managing director Benelux Michael Spetter kijkt met gemengde gevoelens terug op 2013. Aan de ene kant was er de oplevering van het langverwachte Tulip Inn Eindhoven Airport en werden voor de merken Campanile en Premier Classe mobiele websites gelanceerd, aan de andere kant is de hotelgroep er in Nederland per saldo twee vestigingen op achteruit gegaan en liep de omzet terug.

Vooral het uitblijven van herstel op de vergadermarkt zit Spetter dwars. Maar het eerste kwartaal van 2014 belooft voorzichtige verbetering van de resultaten. Spetter hoopt dit jaar 5 procent in omzet te groeien. Ook moeten er twee vestigingen bij komen en gaat Louvre investeren in software: zowel het reserveringsplatform als het algehele webplatform worden aangepakt. De ambitie op de iets langere termijn is gericht op aanwezigheid in alle grote Nederlandse steden.

Vestigingen: 62

Omzet: €154,9 miljoen (€150,4 miljoen) ▲3,0%

Rapportcijfer: 6 / Economisch klimaat: 7

Verwachte omzetgroei: 5%

www.louvre-hotels.com