artikel

Horeca Top 100 2015 nummer 10: Best Western

Horeca

 

Positie 2014: 10
Vestigingen: 42
Omzet 2014: €125 miljoen
Omzet 2013: €121 miljoen
Stijging: 3,3%
Rapportcijfer: 7
Economisch klimaat: 7
Verwachte omzetgroei: 3%

2014 was een druk jaar voor Best Western. Het merkenportfolio is flink op de schop genomen, met de introductie van luxe merk Best Western Premier, het soft brand BW Premier Collection en het ‘lifestylemerk’ Vb. Die laatste twee zijn vooralsnog niet actief in Nederland, maar het geeft aan dat Best Western flink in beweging is. In Nederland sloten drie nieuwe hotels aan maar verlieten er ook drie de groep vanwege economische omstandigheden. Dit jaar verwacht ceo Wytze van den Berg vijf nieuwe hotels aan te sluiten, de eerste is intussen al toegevoegd: Regardz Airport Rotterdam. Van den Berg blikt met frisse zin vooruit. ‘We zien de internationale reizigersstroom duidelijk groeien, zowel zakelijk als toeristisch. Er is een groeiende vraag naar zakelijke overeenkomsten. De lage euro helpt ons daarbij.’ Zelf gaat hij investeren in een nieuwe ‘webexperience’ voor gasten.
www.bestwestern.nl