artikel

Horeca Top 100 2015 nummer 40: Stayokay

Horeca

 

Positie 2014: 38
Vestigingen: 26
Omzet 2014: €35 miljoen
Omzet 2013: €34 miljoen
Stijging: 2,9%
Rapportcijfer: 7
Economisch klimaat: 7
Verwachte omzetgroei: 4%

Met een flinke reclamecampagne wil Stayokay zich dit voorjaar in de kijker spelen bij een doelgroep die tot nu toe te weinig een overnachting boekt in één van de hostels, de jonge gezinnen met kinderen tussen de 4 en 12 jaar. Het afgelopen jaar is al geïnvesteerd in luxere familiekamers. Directeur Marijke Schreiner hoopt zo in één klap af te rekenen met een hardnekkig vooroordeel, bij Stayokay hoeven
kamers niet meer gedeeld te worden met wildvreemden en is het ook niet meer nodig om te douchen op de gang. ‘Overdag er lekker op uit, ’s avonds genieten van elkaar’, dat is samengevat het nieuwe credo.
Omdat met name de Amsterdamse hostels populair zijn, wordt de capaciteit hier verder uitgebreid door meer kamers aan de bestaande vestigingen toe te voegen. Stayokay Bergen op Zoom kreeg in samenwerking met de gemeente een heus natuurpodium.
www.stayokay.com