artikel

Horeca Top 100 2016 nummer 15: Best Western

Horeca

Time Magazine riep de huisstijlverandering van Best Western uit tot de nummer 1 huisstijlaanpassing van 2015. Een beter compliment kon managing director Wytze van den Berg zich niet wensen voor de operatie waarbij de bestaande merken nieuwe logo’s kregen en drie nieuwe merken weren gelanceerd: millennialconcepten Vib en Glo en soft brand BW Premier Collection.

Vestigingen: 35
Omzet: €115 miljoen
(€125 mln)  8%
Rapportcijfer: 8 / Economisch klimaat: 7
Verwachte omzetgroei: 5%

Voor Vib wordt intussen actief gewerkt aan hotelprojecten in Nederland en Van den Berg heeft er ook alle vertrouwen in binnenkort het eerste hotel in ons land aan te sluiten bij BW Premier Collection. Overigens – het is wat verwarrend – is BW Premier Collection wat anders dan de hard brand Best Western Premier, daar zijn er in Nederland twee van.
Van den Berg somt trots de hotels op die afgelopen jaar zijn toegevoegd aan zijn portfolio: Best Western Zaan Inn, Best Western Eindhoven, Best Western Plus Rotterdam Airport, Best Western Plus Berghotel Amersfoort en gloednieuw Best Western City Hotel Woerden. Maar als we naar het aantal vestigingen kijken, zien we ook dat 12 hotels in 2015 de BW-vlag van het dak haalden.
Van den Berg zegt ‘tientallen miljoenen euro’s’ klaar te hebben liggen voor komend jaar. Onder meer voor de lancering van die nieuwe merken in Nederland.
Bestwestern.nl